måndag, augusti 01, 2011

Fikastund

Nu tycker ni att vad sjutton, gjorde de inget annat än fikade och åt gott! Men vad går livet ut på? Visst måste man få njuta när man har möjlighet:) Men så är det ofta också så att hjärnan ibland vill mer än magen ... ta en titt på vad Kikki och jag delade på när vi tog en låååång fika på Café Linnéhörnan.





Behöver jag säga att det var tur vi delade? Blåbärspajen såg dock mycket godare ut än den var, tyvärr upptäckte vi att det var mandelmassa i den, något som ingen av oss gillar! Men, men foccacian och chokladbakelsen var fantastiskt goda.


En chailatte till mig

Efter all denna frossa blev vi tvungna att ta en promenad i Uppsala, en trevlig stad precis så där mysig som vissa städer kan vara när de har lite gamla stadsdelar bevarade.


Liten gränd


Domkyrkan i Uppsala

Vi promenerade också längs Fyrisån, på en träbrygga längst ute vid ån! Oj vad jag avskyr sånt, när vattnet rör sig i en riktning och du in en annan och så på en träbrygga - utmaning för mig, inga foton, fick hålla lite i Kikki och gick så långt från vattnet man kunde! Men jag kom fram till målet och så hade jag klarat det, inget konstigt för många men för mig blev det ett steg som klarades av:)

Tonåringarna var på bio och vi väntade på besked om männen skulle komma in till Uppsala för att äta eller om de skulle fortsätta jobba. Det blev jobb och vi tog pizza med hem. Gissa om Kikki och jag var hungriga;) men lite pizza kunde vi ändå klämma! Aptitretande med lantluft:)


Härligt med semester :)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att ni var på mitt gamla stammiscafé! Dit gick jag alltid när jag pluggade i Uppsala :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz