onsdag, augusti 17, 2011

Glädje

Ganska ofta är det små saker i livet som ger glädje ... 


... som att plocka in blommor från egna trädgården! Som dessa höstflox vi fick av mina svärföräldrar och som vi planterade i våras. Så vackra de blev:) Extra mysigt att kunna plocka in lite blommor nu, när det redan börjar kännas lite mörkt om kvällarna.

Keramikvasen på bilden inhandlades på Santorini sommaren 1991. Den har fått hänga med länge nu och när jag plockar fram den tänker jag alltid på våra vänner som vi lärde känna där och då. Vi har sjuttio mil mellan oss i vårt avlånga land, men de senaste femton åren har vi träffats åtminstone en gång per år. Jag uppskattar verkligen den vänskap vi har, tillsammans med dem känner jag att kan jag vara mig själv och för mig är det vänner på riktigt.

Vänner är också något som ger livet glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz