fredag, augusti 05, 2011

Rabarberpaj i ugnen

Idag är det bakväder ... rabarbern i trädgården strök visst med. Men visst är det härligt att kunna gå ut i trädgården och plocka in lite ingredienser till en paj eller något annat?



Den här plantan är nysatt i år och har inte riktigt växt till sig än, men någon stjälk har jag tagit. Vi får tacka svärföräldrarna, som delade med sig av den här sorten. Tyvärr tror jag inte vår gamla planta klarar sig så länge till, den står lite illa placerad.





Passar på att leka lite med placering av bilder och text, det är så mycket man måste lära sig här på bloggen som nybörjare. Men skam den som ger sig och dessutom har jag en tonårsdotter som inte är ett dugg rädd för att prova sig fram när det gäller sådana här saker:)  Nu tycker jag inte att det blir så snyggt i kanterna, eftersom texten lägger sig centrerat och det har jag problem med att få bort. Nej men se på sjutton, jag lyckades ... åtminstone den här gången.



I full färd med bakning! Jag trivs verkligen i vårt kök, där jag kan skapa något med händerna och förhoppningsvis också få fram ätbara skapelser. Idag hade jag extra kul eftersom jag vågade mig på att laborera lite med kameran:) Sofie har visat mig manuell inställning och nu provar jag för fullt ... men det är inte många bilder som blir så där jättebra. Nu måste jag föregå med gott exempel och inte tappa modet med en gång, fastän det har jag väldigt lätt för att göra när det är tekniska prylar inblandade;) de gör aldrig som jag vill! Tålamod, visa tålamod säger min man ... suck, måste man verkligen läsa instruktionsboken, jag förstår ju inte vad de pratar om!?




Inte lätt det här med fokus ...

Men pajen är gräddad, med lite sirap på toppen för att få den där lite knäckiga och goda ytan! Mmm, nu blir det fika med en god kopp kaffe, paj och vaniljglass. Blir kanske ett nytt inlägg med bilder på det, vem vet ...


Hembakad paj är gott:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz