lördag, september 24, 2011

Brödbak och trädflytt

Lite segt idag, efter en intensiv vecka. Men sugen på att göra många saker ... och så är det ofta för min del. Jag vill göra så många saker, kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska börja med och så springer det iväg massor av tid medan jag funderar, småplockar och tänker :) Men vad sjutton, det är helg och jag kan få slappa lite! Det nödvändiga och kanske inte alltid så roliga är det ingen annan som gör och det försvinner liksom inte heller. Men att få energi genom att göra saker i sin egen takt och saker som man verkligen vill göra - det är inte fy skam, då slinker det ibland med en trist uppgift av bara farten ;)


Så när jag äntligen kom igång idag (läs: efter en skön sovmorgon och lat frukost) blev det brödbak. Skulle egentligen blivit färdigt till lunch, men ack nej ... det får bli improvisation där. Och en liten bit äppelpaj:) Däremot kommer det att bli bröd ikväll, till musslorna! Mmm, gott.

Det lilla olivträdet skulle jag vilja prova flytta in i sovrummet, så jag ska se om det finns något vettigt i krukväg hemma. Eller så måste jag ge mig ut på jakt, en annan dag. Är inte så säker på att den kommer trivas inomhus, så jag vill inte lägga ner några stora pengar på kruka. Tänkte mest prova och ser jag tendenser till att trädet inte trivs, så får det flytta ut i förrådet för vinterförvaring. Vi har ganska svalt, men antagligen för torr luft.

När jag gick här och tänkte på vad jag skulle hitta på för kul idag så kom jag på en massa blogginlägg som skulle vara roliga - ett nyinköpt plagg (med länk till bloggar som gjort att just detta blev inköpt), lite sammanfattning av mina små stunder surfandes på andra bloggar; roliga, intressanta och annat kul, systunder, pysselprojekt ... samlar bilder så det kan hända lite här på min blogg.

Nu ska vi se hur mycket brödet har jäst, om det finns någon kruka och om jag kan få ordning på tankarna om alla aktiviteter:)

Ha en underbar lördag!

PS. Jag vet, bakduken ligger inte helt över, men det var bara när jag tog fotot;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz