fredag, september 16, 2011

Långt kvar ...


Bild från min HTC

... väldigt långt kvar! Till den 12 maj 2012 alltså och till att formen ska vara god nog för en halvmara :)
Idag damp tidningen "Varvet" ner i min postlåda. Jag är säker på att de skickar ut den bara för att man ska känna sig lite skyldig - är du inte i bättre form än!!!
Men det ordnar sig, säger en stolt amatörjoggare som snittar ca 7.20-7.30 per km ... på 5 km!!! Sakta men säkert ökar jag längden på passen, men vet att jag kommer att förbli en "långsamtlöpare".
Kan jag hålla det tempot i ytterligare ca två timmar om åtta månder blir jag supernöjd. Jag hasade mig runt i våras och var alldeles för dåligt förberedd, rätt åt mig, men jag klarade mig i mål och jag fick inga skador, blev bara ofantligt trött i bilen på väg hem (30 mil, tur att mannen var lite piggare och körde).

Nästa år kommer jag dock lobba för att vi ska stanna kvar i Götet över natten, det var lite drygt innan vi var hemma i våras och jag gillade inte att jag inte var i skick att sätta mig bakom ratten och kunde hjälpa till att ta oss hem. Nu föredrar, i och för sig, min man att inta förarstolen och säger sig inte ha några problem med det alls:)

Ser faktiskt fram emot min tredje halvmara:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz