torsdag, oktober 27, 2011

Då var jag här igen ...

Lite orkidéer från våra fönster, gamla som blommar om:)

... laddat tvättmaskinen och fixat en förmiddagsfika:) Ohh, tänk vilken lyx det är att få vara hemma och såsa runt i myskläder, göra var sak för sig i lugn och ro och slippa stressa. Ja, från och med nu så vill jag bannlysa stress hemma! Vi har alla nog av deadlines och saker som skulle varit gjorda i förrgår på våra jobb ... vi måste värna om att coola ner oss i våra hem. Blir det inte städat eller tvättat den ena dagen, så kommer det fler tillfällen.

Glöm inte bort att ta hand om varandra! Fixa lite mys mellan måstena:) Måste-sakerna finns där hela tiden, oavsett vad som händer, men vi kan styra hur stor betydelse de ska ha i våra liv. Familjen har kanske olika saker de ser som måsten. Jag ser, till exempel, ofta trädgårdsskötsel som ett måste (inte plantera och fixa krukor och sådant, utan ogräsrensning osv.) medan min man oftast ser det som avkoppling. Städningen är för mig alltid ett måste:(

Men kanske finns det ytterligare en aspekt i detta - hur ser vi på saker?

Hallå där! Jag ska alltså ändra mitt tankesätt och se städningen som avkoppling, en stund att flyga iväg i tankarna, så är det ju inte längre att betrakta som ett måste! Wow, idag provar jag den metoden ... efter lunchen ska jag städa och under tiden tänka på vad jag vill göra sedan. Istället för att pusta över min värsta ovän, dammsugaren :) Ska bli spännande att se om det funkar! Kan bli första gången i mitt liv som jag tycker det är kul att städa:)

Återkommer med rapport i eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz