lördag, november 05, 2011

Höstpromenad med kameran





















Igår tog jag mig en skogspromenad med kameran i högsta hugg. Solen kämpade tappert med att försöka tränga igenom täcket av dis och dimma och emellanåt lyckades den faktiskt:)

Ovan har jag lagt in något av det jag lyckades fånga, bland annat mina stackars gamla stövlar som sjunger på sista versen. De läcker in och fodret håller på att släppa helt, det blir nog till att införskaffa ett nytt fräscht par snart. Gärna av den korta eller låga varianten, har ju det där vadproblemet ni vet ... nästan inga stövlar passar!

Igår kväll var vi hos mina föräldrar och firade pappas födelsedag och, som vanligt, åt god mat och drack gott vin:) vilket naturligtvis känns idag ... så lite slappelördag kör vi. Just nu lite beklämmande, vi sitter vid var sin dator och hänger ;) men ändå rätt skönt, en stunds avkoppling med något man själv väljer. I mitt fall bloggen, dottern kollar på film och mannen försöker få grepp om någon ny tingest med dubbla diskar som ska kunna lagra en massa, till exempel alla våra bilder. Och vi var faktiskt ute på promenad för en stund sedan ... ja mannen och jag alltså, det är inte lätt att få ut tonårsdottern på en helt vanlig skogspromenad. Men det var ok idag, hon känner sig lite risig och då kan man få ladda batterierna på sitt eget sätt.

Slappa är skönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz