fredag, november 25, 2011

Julekrans


En egenhändigt ihopknåpad julekrans :) och en liten vinst med hem på köpet! Igår kväll var jag på A Mouse in A House och deltog i inspirationskurs med tema "Julekrans". Marita, ägarinna till butiken och Anette, från Blomsterboden hälsade oss välkomna med glögg och vi hann kika runt lite i den vackra butiken innan vi började klippa grankvistar och binda kransarna.

Hög stämning och mycket mysfaktor i den härliga miljön bidrog till en rolig kväll! Vi kämpade för att få lika fina och yviga kransar som Anette, packade kvistarna ordentligt och valde mellan olika gransorter, blåbärsris och enekvistar. Jag hoppade över enekvistarna, de sticks så förfärligt och jag hade inga handskar. Men jag är grymt sugen på att göra en krans till vår andra dörr och då använda vanlig rödgran, enekvistar och lite järnek. Skulle kunna bli fint ... men inte utan handskar ;)

Innan det var dags att våndas över att behöva välja vilka dekorationer vi skulle pryda våra kransar med, bjöds det på god fika och en liten stund till i butiken och lite småmingel. Jag hittade flera julklappar, både att önska mig och ge bort. Och så plötsligt såg jag den - tavlan som jag sett på en blogg för några veckor sedan! Jag tror bestämt att det blir en tur till butiken idag, jag känner att den måste in i vårt hem ... ni får se vid ett senare tillfälle.

Jag kan nog med säkerhet säga att det var några stolta kransmakerskor som avslutade kvällen med stora leenden! Och så beundrade vi varandras verk, naturligtvis. Som en extra liten bonus vann jag lotteriet som kvällen också bjöd på - en söt liten skål med te. Kunde väl inte passa bättre, tedrickare som jag är. Skålen vet jag precis vad jag ska använda till, ni får se ;)

Nu blir det förkylningskur och adventsfix!



4 kommentarer:

  1. Jättefin krans du gjort, jag fick en av min son 13år som han gjort i skolan. Han har ett väldigt kreativt öga för att vara kille, det är kul..

    Ha en mysig advent.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Lotta:)
    Roligt med kreativa barn. Har själv en 16-åring som är händig med kameran och gillar teckna, men sånt som har med växter att göra är inte hennes grej.

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Förstår att det var svårt att välja, gjorde själv krans hos Blomsterboden i fjor.
    Helene

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar krans du har gjort! Jag är så sugen på att få till nått eget. Får ta en sväng i skogen och se om jag hittar nått fint att skapa av. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz