lördag, november 05, 2011

Lördagsmys


Foto: Sofie Johansson

Snart är det dags för familjemys med lite god mat. Jag har redan tänt ljusen på den lilla brickan jag gjorde iordning igår. Klart inspirerad av bilder hos flera andra bloggare:) Var på Village häromdagen och inte kunde jag motstå den här ljuvliga lilla ljuslyktan! Ordet Love i olika storlekar bildar ett hjärta och det rör sig vackert av ljuslågan. Två andra ljuslyktor med silverstänk fick också följa med hem.


Foto: Sofie Johansson

Så här blev det färdiga resultatet. Jag har använt de tre nya lyktorna samt ett gammalt whiskyglas (längst bak), mormors gamla geléglas (till höger) och tre små ljuskoppar i återvunnen aluminium. Alltihop står på ett gräddvit ljusfat som jag fyndade för mindre än halva priset på Hemtex i Uppsala i somras.

Så här kan vi njuta hela kvällen! Undras tro vem som "leder" kvällens Så mycket bättre? Och vad blir det till efterrätt ikväll? Kanske glass och chokladsås eller glass och skivade jordgubbar som frusits med lite socker ... undras tro om det blir gott med varma jordgubbar, precis som man kan göra med hallon? Måste nog prövas.

Ha en riktigt skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz