tisdag, november 08, 2011

Mycket nyttigt och lite dekoration


Hylla från Ikea, Dalahäst från Nusnäs och Love från inredningsbutik i Kosta Boda som jag tyvärr tappat namnet på

Närbild på den söta lilla dalahästen och så den tuffa brandsläckaren från Jula


I helgen fick sovrummet lite dekoration till ... ordet Love har vi haft liggande i sin förpackning en längre tid i väntan på att få komma upp på en liten tavellist i sovrummet. Den lilla dalahästen kom jag på att vi hade i gömmorna, den köpte jag 2007 när vi var i Dalhalla och såg en show med Björn Skifs. Rosa är egentligen inte min grej, men just den här lilla hästen fanns det ingen möjlighet att motstå!

Brandsläckaren hittade mannen på Jula! Och visst är den cool? Istället för de där fula röda tingesterna ... så nu är vi så duktiga att vi har en brandsläckare i tvättstugan, bredvid köket. Nåja, jag bidrog inte med annat än glada tillrop när mannen dök upp med en sån här, nästan snygg praktisk detalj. Han får hela äran av att fästa upp samtliga nyförvärv till hemmet:)

Björn Skifs måste jag också orda lite om, en av mina största svenska favoritartister. Har sett och hört honom vid flera olika tillfällen i olika shower och flera gånger med Badrock, tröttnar nog aldrig. Han fick mig till och med att sitta framför tv'n igår och genomlida hela fotbollsgalan bara för att få höra en låt med honom! Kalla mig gärna knäpp ... och ok, det var väl ganska kul att se fotbollstjejerna jubla i repris - det där såg även jag en del av när det hände! Tro det eller ej!

Nu hör det till saken att jag faktiskt också sysselsatte mig med strumpstickning under fotbollsgalan och nu när jag skriver det blir jag lite fnissig. Måste ha sett lite töntigt ut med stickningen i högsta hugg och sporten dånande ur burken. Men säga vad man vill, man blir både stolt svensk och nästan lite tårögd (nej, jag sa nästan!) när de hyllar våra svenska hjältar;)

Lite tårögd blir jag också när jag ser att jag får kommentarer till mina inlägg! Ni värmer mitt hjärta:) Det är så kul när ni lämnar ett litet avtryck, då vet jag att det finns någon där ute som kikar in här hos lilla mig:)

Nu ska jag fixa mig en god kopp te och se vad veckans Äntligen Hemma har att erbjuda.

Ha en fortsatt skön kväll!

3 kommentarer:

  1. Vad fint! Brandsläckaren är ju hur läcker som helst! Tack för tipset om den! Vi har pratat ett tag om att ha en brandsläckare på ovanvåningen också men jag har inte riktigt kunna komma på VAR jag skulle placera den där röda saken som inte är det vackraste som finns (jag vet, säkerheten är viktigare än utseendet men ialafall ;)) men denna vita är ju hur snyg som helst. :)

    Javisst blir man glad över att få kommentarer. De är grädden på moset. :) Vill också passa på och tacka så mycket för alla fina kommentarer som DU alltid lämnar hos mig. De värmer ott! Tack fina du! :)

    Ha en fin kväll!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Âlskar dalahästar!! Den var riktigt söt den du hade där på hyllan c",)
    KOmmentarer är helt underbart o få, bekräftelsen på att nån där ute gillar det JAG gjort!!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken fin fin dalahäst - jag älskar ju den hästan och rosa ska vi inte prata om - en perfekt kombination :)

    Kram - Tanja

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz