söndag, december 04, 2011

Mycket nu

Dekoration på gammalt silverfat

Det är mycket nu! Nytt jobb tar på krafterna :) och så infann sig en rejäl förkylning som ett brev på posten, efter bara tre dagar på nya stället ... så typiskt. Men det är bara att gilla läget och kurera sig när jag kommer hem på eftermiddagarna. Jag som skulle hinna så mycket efter jobbet varje dag!

Så är det julfester, julpyssel, adventsstök och julbak ... julklappar var det visst också. Har börjat med dem, men är långt ifrån klar. Nya kuddfodral ska sys, skulle vilja sy en ny klänning också men har bestämt mig för att det som redan finns i garderoben går att kombinera på många sätt och lägger jag bara lite energi och tanke på detta finns där massor av möjligheter:) Duktigt va ;) då sparar jag ju faktiskt pengar också! Och bidrar till att konsumera mindre och återanvända mer ...

Men det är mycket roligt som är på gång och jag har lärt mig att inte stressa upp mig och försöka lägga in för många saker. Även om de är roliga kan de bli en belastning om man börjar känna sig stressad. Och varför stressa upp sig i onödan? Jag prioriterar det nödvändigaste OCH det roligaste, sen finns det kanske några borden ... de kan vänta tills det blir lugnare:)

Så låt se - hur ser planeringen ut för kommande vecka? Det ska nog gå att klämma in lite bloggande också. Det var länge sedan jag tog mig tid att lämna kommentarer hos er som jag gillar att läsa, och det vill jag gärna göra. Läser er gör jag dock ofta:)

Ha en bra vecka!

PS. Det gamla silverfatet på bilden hade svärmor rensat ut när de skulle flytta - det blev en perfakt grund i detta lilla arrangemang:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz