måndag, december 12, 2011

Överraskningens man



Överraskningarnas överraskning! Min fantastiske man hade satt ihop en helt underbar helg för oss på tu man hand:)
Det började redan i fredags morse då vi åkte hemifrån tidigt på morgonen. Hela familjen åt frukost på Espresso House i Lund innan Sofie gick iväg till skolan och vi fortsatte till tåget. Det bar iväg till Linköping och alla eventuella andra villospår han lagt i sina små ledtrådar var bara att glömma ...

Vi checkade in på Scandic City i Linköping (bild nedan) och sedan följde bara den ena överraskningen på den andra hela helgen! Uppdukat smågott och skumpa på hotellrummet med ring i champagneglaset och hela kittet. Jag lovar att kände mig urdum när jag inte upptäckte ringen förrän sista sippen;) men det är så typiskt mig och inte hade jag väntat mig något sådant! Den urläckra ringen ser ni ovan, kommer från astrid & agnes och är av stål. Det fina halsbandet, av samma design som ringen, fick jag på lördagen när vi åt middag före konserten som jag inte alls trodde vi skulle gå på egentligen. Mannen min lurade i mig att vi skulle äta middag tidigt för att sedan promenera en runda (och titta på Domkyrkan!!! som han sa när vi gick ifrån De Klomp). Fast det osade lite misstänkt ... kyrkor är inte mannens största intresse och dessutom regnade det när vi kom ut från restaurangen ... och misstänkt många människor gick åt samma håll som vi:)


Julkonserten med Peter och Matilda var i varje fall magisk, liksom den härliga middagen före. Konserten bjöd på alla julklassiker och en del Queen-låtar också:) Vi hann också med julshopping och fika och mera promenader i Linköping. En stad jag faktiskt aldrig tidigare besökt. Massor med roliga inredningsbutiker och jag fastnade speciellt för Esq. Där skulle jag kunna gå och vända och vrida på saker hur länge som helst, ville ta med mig massor hem!

Vi fikade på det sötaste lilla stället man kan tänka sig, Berget Café och tehus. Fullt av gammal inredning i pyttesmå rum, med trappor hit och dit och det kändes riktigt genuint hembakat. Och det låg mitt i stan, på ett litet "berg" med andra vanliga hus runt omkring.

Fin julskyltning på ett annat fint litet hus mitt i stan!


En hel vägg med små önskningar och drömmar längs med ån!

Igår sken solen från en nästan klarblå himmel och vi var trötta på affärer, så det blev promenad och fika istället.

Jag har absolut världens mest underbare man! (Fast det visste jag i och för sig redan innan:)) Tack för en helt fantastisk helg som innehöll allt en kvinna kan önska sig ;)

Puss och kram till min goe man <3

1 kommentar:

  1. Vilken underbar helg! Jag har också en underbar man men något sånt skulle han aldrig komma på att göra. Var rädd om honom :) Kram.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz