lördag, januari 21, 2012

Återvinning

Små plantor från julgrupper blir återvunna på nya platser


Igår (när jag gjorde allt för att undvika komma fram till punkten dammsuga) pysslade jag runt med att göra om lite här och var efter den bortrensade julen. Det blir helt plötsligt väldigt tomt, när det försvinner en del ljuspunkter, julgrupper och annat pynt. Inte för att jag hade så mycket framme och brukar inte ha en massa grejer överallt.

MEN ljuslyktor är jag lite lätt beroende av och de måste in här och var. Gröna växter, snittblommor eller nu när våren närmar sig - vårlökar av olika slag och på olika sätt, gör ett arrangemang så mycket mer levande tycker jag.

I väntan på våren tog jag till vara lite plantor från julgrupper vi fått. En liten kruka på bordet, en minipalm i hallhörnet och den söta lilla enen som jag inte hade hjärta att kasta bort - den får bo på bänken i tvättstugan så länge. Kanske den går att plantera ut så småningom. Jag måste erkänna att jag gått och känt på den lite, nästan trott att den var konstgjord! De brukar nämligen inte överleva speciellt länge hos oss, utan torka ihop och bli hopplöst livlösa. Men den här plantan har hela tiden varit otroligt grön och kraftfull och man ser en blank, brun kvist/stam inuti.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz