fredag, januari 06, 2012

Förnya


Det behövdes lite ny fägring i fönster och på hallbyrån! Hyacinterna och min egen lilla julgrupp var helst slut och in kom lite vita tulpaner, som står fint på hallbyrån. I toafönstret blev det en murgröna på båge (ursäkta motljusbilden, svårt att få till:)), tänk vad man kan hitta på lokala matbutikens blomsteravdelning ibland! Komplett med hjärtan ... lite mysigt, tyckte jag.

Men det är inte bara hemmet som behöver förnyas! Känner att jag behöver ny frisyr, bli av med några godsakskilon (+ lite till!) och komma igång med den där uppfriskande motionen igen. Lika bra att passa på att göra en nystart när det är nytt år och allt. Börjar förbereda mig rent mentalt den  här helgen (med lite sista godsaker, ni vet) och sen är det bara att köra så det ryker. Totalförbud för allt gott - nej då, inte alls. Då håller det i ca en kvart sen är det kört :)

Den här förnyelsen ska kännas bra hela vägen (ok. lite svettigt ibland) men inte en massa pekpinnar och förbud. Inte mäta, väga och räkna kalorier. Bara använda sunt förnuft, vilket innebär att falla för frestelser likväl som att äta nyttigt och ta sig ut i spåret. Jag ska vara närvarande i "tänket", inte bara ta till nödlösningar för att stressen tar över. Jag vet att god planering fungerar och nu har jag faktiskt inget att skylla på, jag har tid att planera och leta fram nya recept som gör det lite roligare att fixa maten även i veckorna.

Det är nu eller aldrig, hänger ni på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz