måndag, januari 09, 2012

Rivstart

Hänge från A Mouse in A House, ljus från Ikea

Idag har jag verkligen kört rivstart på det nya året - var tidigt på jobbet och dagen flöt på bra, vår ommöblering blev så himla bra:), sen hem i regn och rusk, bad dottern tömma diskmaskinen medan jag laddade tvättmaskinen (som sen blev laddad tre gånger till!), provade ringa en god vän jag saknar men upptaget och då passade jag på att ringa och beställa tid för klippning (minns inte ens när jag var där sist!!!) och sen ringde väninnan och jag om varandra men vi fick en god pratstund till slut.

Som jag önskar att hon och jag kunde spontanfika ibland! Men 70 mil är lite drygt ... vi tar å andra sidan igen det när vi väl träffas, då är det ingen hejd på långa fikor och god mat och lååånga samtal halva nätterna :)

Efter samtalet fortsatte min effektivitet ... chockade crosstrainern och fullkomligt utschasad gick jag på darriga ben ner från ovanvåningen och hängde upp en tvätt för att sedan behöva ta mig upp om trappan igen och duscha.

Det blev sannerligen en till hälften fuskmiddag, med ärtsoppa på burk rejält extrakryddad med timjan, men pannkakorna fixade jag helt själv:) på dinkelmjöl idag. Något lite nyttigare kanske ...

Håller effektiviteten i sig? Vi får se ... men Sveriges Mästerkock är inspelat och det tänkte jag trampa lite crosstrainer till imorgon och tvättkorgen får sig säkert en omgång igen;) Till middag imorgon? Hm, fisk kanske?

Men nu är det dags för lite tända ljus, en härlig kopp te med familjen ...

... och en liten hembakt saffransskorpa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz