tisdag, januari 10, 2012

Skönhet

Ljuvlig bukett från Gardeco

Skönhet ligger i betraktarens öga, den är varken rätt eller fel.

Håller ni med mig?
Jag vill gärna tro att just precis så är det. Hur du eller jag upplever vad som är skönhet kan vara helt olika, men ändå är det vare sig rätt eller fel - det handlar om hur vi ser och upplever den.

En skön tanke tycker jag, spelar ingen roll hur vi ser ut eller hur det vi skapar ser ut, det finns alltid någon som upplever oss och våra skapelser som vackra skönheter ;)

Och återigen tog jag mig en energipaus, gick loss med kameran och 50 mm objektivet för att fånga bukettens skönhet - i mina ögon. Och här är ett exempel, som vanligt helt oredigerat.

Livet är vackert

PS. Den vackra buketten tackar vi mina snälla svärföräldrar för :)

1 kommentar:

  1. Jättevacker bukett!! Jag tror också på det du skriver. Jag brukar säga att i det enkla bor det vackra, men det gäller att vara närvarande framförallt med sig själv tror jag.

    Det är en gåva att fånga upp skönheten i vardagen för den finns där hela tiden omkring oss bara vi har tid att se den.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz