torsdag, februari 02, 2012

Jag lever!


Ni tror väl att jag gett upp bloggandet redan! Men inte då, så lätt blir ni inte av med mig ;) ... eller nåja, det är ju helt frivilligt att besöka mig så var det bra med det! Jag inbillar mig inte något annat :)

Här är jag i varje fall nu, livs levande och i alldeles egen hög person. Inget schemalagt inlägg, men däremot ett väldigt fullspäckat schema hela förra helgen och hela veckan. Pust, massor av kul men också mycket jobb och mycket småfix hit och dit. Alltså har blogguppmärksamheten varit näst intill obefintlig.

Ursäkta till de som kommenterat hos mig, jag brukar försöka kika in till er och uppdatera mig lite, kanske kommentera också. Men den här veckan har bloggvärlden, i princip, begränsat sig till att hålla koll på det där stora eventet som går av stapeln nästa lördag :) Nervöst och pirrigt, jag ska gå dit alldeles själv men å andra sidan finns där 180 personer till ... det ska bli hur spännande som helst med föredrag och sminktips, hårtips och utlottningar mm mm ... men mingel, usch jag är urusel på sånt - så snälla, ser ni någon som ser lite vilsen och ensam ut - prata med mig. Jag är snäll, jag lovar! Jag bits inte och lovar att låta bli er goodiebag ;)

Idag blir det lite vårfint från förra helgens ganska spartanska bordsdekoration, men jag kan inte motstå vårlökarna! Vår är det dock långt ifrån utomhus, i morse hade vi minus femton grader och det hade snöat ca en dm under natten. Inte ofta vi har pudersnö i Skåne! Det lär hålla i sig ett tag om man får tro prognoserna, just nu är det minus tretton.

Imorgon är lediga dagen och jag slits mellan att klämma in så mycket som möjligt, som jag tycker jag skulle hunnit med tidigare i veckan, och att bara ta det hur lugnt som helst och hasa omkring i mjukisbrallor, kanske sticka ut näsan om solen skiner, sedan tända i spisen och läsa en bok.

Vi får se, jag lär i varje fall behöva ta en tur till Ystad för att införskaffa lite dekorationsmaterial för att piffa upp mina kommande ZbH-visningar och fylla på teförrådet lite. Kanske kan det vänta till lördag?

Nu ska jag i varje fall duka upp alla de roliga artiklarna på och omkring vårt ekbord och se vad jag behöver för att göra det riktigt mysigt och inbjudande:) Hoppas det blir bra ljus imorgon - då blir det bildkavalkad här på bloggen!


Vintermyser mycket, även om längtan efter våren är stor!

1 kommentar:

  1. Hej Suz!
    Kul med inlägg från dig! Full fart vad det låter som! Det är fint med snön som lyser upp i mörkret! Du får säkert en toppen dag på bloggeventet! Säkert är det en hel hög goa tjejer där!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz