söndag, mars 04, 2012

Långsam söndag


En söndag i långsamhetens lov så att säga! Soffan har inte varit så inbjudande på länge, trots hyfsat väder. Lite kyligare idag och mer ursäkt behövde då inte jag. Dessutom kändes det helt rätt att heja på Brink och Bergman i Vasaloppet respektive skidskytte-VM, såg till och med Vasaloppsstarten i morse!

Igår kväll hade vi några av våra vänner här på middag och de var så gulliga och hade med sig fina blommor, god choklad och så ett paket med smaksatt salt ... mer om dessa när vi provat :)

De vackra tulpanerna hade min man med sig hem till mig i fredags! Hur kunde han veta att jag tänkt använda duken jag fyndade på Hemtex i Uppsala i somras? Kan de matcha bättre så säg?

Det är mysigt att ha över lite vänner då och då, bjuda på lite mat, prata om allt mellan himmel och jord och bara umgås. Föredrar helt klart detta före att fara ut på dansställen och barer, det är inte min stil alls. Dansa kan, i och för sig, vara kul men ofta kan man inte ens höra vad man tänker på såna ställen så det är väl på god väg mot pensionärsvarning på mig då. Däremot gillar jag skarpt att gå på konserter och andra evenemang, ha picnic om det är sommar eller gå ut och äta på restaurang. Finns så många kul sätt att umgås på, dax att komma ur vinterdvalan :)

Ha en fortsatt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz