fredag, mars 23, 2012

Lilla citronen

Citron från "trädet" hemma, skål Zelected by Houze

Var tvungen att dela på den lilla, lilla citronen som ramlade av trädet för en tid sedan ... har aldrig sett så tjockt skal förut! Men doftar gott gör den :) Trots nordiskt mörker och kyla har alltså den pyttelilla frukten lyckats behålla lite fräschör.

Är bara inne för ett kort inlägg idag, har lite att fixa inför kvällens måltid med släkten här hos oss. Jag tyckte att det var lite trevligare att få fira min födelsedag med en (förhoppningsvis) god måltid en fredagskväll i lugn och ro, istället för mitt i veckan. Så idag bakar jag och lagar mat och fotograferar ;) för att kanske kunna lägga ut någon trevlig matbild imorgon. Men det är ett svårt kapitel, det där med att få mat att se god ut på bild! Men tips kommer det att bli, hur det än går med bilderna.

Nu ska jag inta köksregionen och husera där det mesta av dagen, snusandes på citronhalvorna, basilika och rosmarin:) Då blir jag glad och lugn! Hoppas på en liten solpaus på terrassen, men än så länge ligger dimman som ett täcke över vår lilla by.

Ha en mysig fredag!

2 kommentarer:

  1. Citron, basilika, rosmarin...mina favorter. Så härligt!

    Härlig bild

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Citron luktar såååå gott men ack så sjuk jag blir av det. Så tråkigt att vara allergisk mot citrus. Förlåt att jag inte varit inne på ett tag. Har haft så mkt att göra det senaste men nu har det lugnat sig.

    Ha en fantastisk helg. Dorro

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz