onsdag, maj 09, 2012

Cabbe, regn och vår!

Blommande silverpäron och spirea i vår trädgård!

Undrar vad vår sommarbil har emot mig? Har den inte förstått att det är just den bilen som är min favorit i vårt lilla "stall"? Eller var det den hämnd för att jag tog ut den i regn? För vad händer idag, när jag skulle ut och köra en sväng? Jo regnet börjar lite försiktigt och övergår sedan i en rejäl skur - då passar vindrutetorkaren på att lägga av på förarsidan! Himla bra ... och jag bara älskar när jag inte kan se vägen. Men hem kom vi, både cabben och jag. Och mannen har fått lite extrajobb i helgen :)

Kunde inte låta bli att lägga in fler bilder från vår trädgård. Har säkert sagt det förut och här kommer det igen, den här tiden är underbar! Med allt som knoppas och grönskar, solen som vi hann vänja oss vid förra veckan och värmen. Nu hänger visserligen molnen tunga, men det är sjutton grader och idag behöver vi inte frysa ihjäl när det blåser till lite.

Enda fenomenet som jag inte riktigt gillar är att jag alltid tenderar att känna mig lite stressad på våren. Vill  hinna njuta, men allting händer så fort och jag tycker att jag inte hinner med. Och precis som före jul är det så mycket som händer den här tiden. Är det för att alla kommit ur sin vinterdvala och kör igång i etthundranittio? Vi människor går igång i samma takt som naturen. Så nu gäller det att stanna upp och njuta! Vara närvarande i nuet. Prioritera är visst också ett bra ord i sammanhanget, har jag hört.

Och visst skulle jag gärna åkt till Paris och hälsat på mina föräldrar i helgen! Fick lite små hintar idag när pappa ringde, finns fina lediga bungalows på campingen där vi bor ;) "Idag har vi varit inne i Paris. Det tog bara tjugo minuter med metron och så var vi mitt inne i stan." Jodå, jag förstår. Och det hade varit jättekul att hälsa på. Men den staden vill jag verkligen se! Då menar jag verkligen se, inte bara fara runt bland alla de vanliga servärdheterna utan också strosa omkring och upptäcka mina små guldkorn. Känna in atmosfären, sitta på café och titta på folk, shoppa :) och verkligen "vara" där. Och det hinner vi inte på en helg! Och det finns ingen möjlighet att vara ledig just nu. Men det "går kanske fler tåg", att stråla samman i Paris. Mannen antydde att cabben gärna skulle kunna få lufta sig ut i Europa fler gånger och den rutten skulle mycket väl kunna innefatta ett lagom långt stopp i Paris. Och att bo på camping, i typ stugor eller bungalows har vi gjort förut. Så då får väl mamma och pappa åka dit igen :) Och så måste ju vindrutetorkaren lagas först ...

Kanske ses vi i Paris, någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz