måndag, maj 07, 2012

Helgnöje

Gothia Towers
Bild hämtad från www.gothenburgguide.com

I fredags styrde vi kosan mot Göteborg för att umgås, äta gott och ha det bra. Vi startade lite försiktigt med lunch på Laxbutiken för att något senare checka in på Gothia Towers. Elfte våningen blev det för vår del, med utsikt mot Scandinavium och Ullevi.

Tomas Ledin Showtime på Rondo, med David Lindgren spelandes en ung Ledin!

Efter en fantastiskt god middag intog mannen till vänster scenen - visserligen satt vi ända framme vid scenen, men mobilen är ingen strålande kamrat i dessa sammanhang. Håll till godo, Tomas Ledin! En 60-åring i väldigt god form. Tillsammans med den blott hälften så gamle David Lindgren körde de en föreställning som bara blev bättre och bättre för varje låt! Det var en toppenshow, med alla låtar man vill höra och några till, bra musik och dansare. Kunde inte bli bättre! Det blev svettigt ända ut i publikhavet ...

Kolla in poolen på taket!

På lördagen blev det promenad längs Avenyn och vi tittade oss mer omkring än välte butikerna. Ingen verkade direkt sugen på shopping (!), inte ens jag (!!!). Vi passerade det här hotellet, med den något läckra takpoolen som sticker ut en bit där uppe. Fler hotell att prova i Götet alltså!



Eller varför inte Clarion Post Hotel? Skulle inte ha något emot en vistelse på detta spektakulära hotell. Massor av mysiga ställen att slå sig ner på, varför inte en stund i den längsta guldsoffa jag skådat? Baren ligger precis mitt emot, så en drink där på kvällen känns väl helt rätt!


Vi fortsatte över gatan och in i parken hos Trädgårdsföreningen, där jag hittade detta söta primulahus.


In i Palmhuset, där det var varmt och skönt och vi slapp den bitande vinden som så ofta råder i en kuststad. Härliga papegojblommor fanns där, tillsammans med många andra medelhavsväxter, palmer och en och annan fisk i dammarna.


Efter den här stärkande promenaden blev det lunch på Heaven23, King Size räkmacka, som tillverkades på löpande band. Kan intyga att den var king size, ber er observera att det är en mattallrik den ligger på, inte en assiett! Två hekto räkor så där på eftermiddagen och med den utsikten, skulle kunna lagt mig raklång på soffan där :) Men nej då, raskt över till Liseberg. Dock är jag ingen karusellmänniska och överlät det med varm hand till dem som har nöje av det, men parken är fin att promenera i. En liten powernap på hotellet var helt nödvändig innan kvällens middag intogs på Dinner 22. Mycket gott och trevligt, men sen stöp vi och några till medans andra hade mer energi kvar. 

Behöver jag säga att söndagens frukost avnjöts i ett långsamt tempo, före avfärd hemåt? Det är så himla gott att skämma bort sig så här ibland. Inte laga mat själv, inte plocka undan något, bara slå sig ner till dukat bord och få goda saker framdukade. Inte dumt alls!

Nu hade jag behövt en veckas semester för att vila upp mig ;) Nejdå, nu ska jag hugga tag i saker som blivit liggande och som jag inte haft lust att göra något åt. Nu känner jag att energin börjar komma tillbaka. Det är bara fullmånen som ska göra sitt, sen är jag på topp igen!

Vi hörs snart igen! 

2 kommentarer:

  1. Låter mysigt! Jag skulle också vilja se den showen:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Härlig helg! Ledin är aldrig fel, skulle gärna se showen.
    Kram.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz