söndag, juli 15, 2012

Dags för nya investeringar!


Just den här sorten går alldeles utmärkt att baka utan ... så vi får väl nöja oss med sådana och köpta tills investeringslusten faller på! Jodå ser ni (Kikki, du behöver inte oroa dig!) köksmaskinen har pajat :( Den klarade inte tyngden från dagens lantbröd med havssalt. Sabla maskin, fick slänga hela degen som nästan var klar. Pyttesmå plastbitar vill man INTE hitta i sin rostade brödskiva.

Hela fästet till själva degkrokarna sprack mitt under degknådningen! Eländes elände och jag som hade flera sorter kvar att baka. Men nu är det bara att gilla läget, matriella ting går att ersätta. Och den här gången ska jag inte nöja mig med en liten klen maskin. Nej, nu snackar vi rejäl bakskål som klarar minst en liter degvätska och en maskin som inte bangar ur för en tvålimporstor deg! Och inget impulsköp ska jag göra, nu ska marknaden noga granskas:)

Och själva matberedardelen med knivarna fungerar fortfarande, så småkakor och annat kan jag fortfarande prestera med blixtens hastighet:)

Jag hann i varje fall med en omgång kanelbullar idag, det var väl inte dumt det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz