tisdag, augusti 28, 2012

Bara några bär

 
Tänk att jag anade nästan att det skulle bli paj (min och familjens favorit) när jag invigde de här små sötingarna! En har jag haft sedan i julas och två fick jag i födelsedagspresent. I helgen skördade jag trädgårdens björnbär. Ja, ni ser den samlade skaran på bilden uppe till vänster ... inte många. Räckte alltså inte till någon stor paj. Men då kom jag på att jag faktiskt hade tre små formar, så det blev en härligt knäckig och smulig eftermiddagspaj i lördags:)
 
Får nog ta till de här portionsformarna mer i höst, både vad gäller mat och desserter. När det är slut, så är det slut - det behöver vi! Inte äta för mycket med andra ord.
 
Och så motionen, den där motionen! Varför är det så himla svårt att komma igång? Men nu får det vara slut på ursäkterna. Det är svalare i luften och flugorna är inte så envisa längre, ut i skogen bland svampplockarna och sätt fart på benen. Min uppmaning till mig själv. Skulle rent av kunna leta fram en gammal stegräknare för att utmana mig själv till fler steg för varje gång. Bra, that´s a deal!
 
Ska bara göra några saker till!
 
Skogspromenad blir det strax!
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Paj är min favorit också, såå underbart gott!
    Det är bara att snöra på sig dojorna, lätt att säga och såå mycket svårare att göra!

    Ha en härlig skogstur

    SvaraRadera
  2. Åh!! Hur gott såg inte det där ut!! Mmmm

    SvaraRadera
  3. Paj är min favvis med! Älskar paj, kan äta det OFTA ;)

    Jättesöta portionsformar!

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz