lördag, augusti 04, 2012

Färdiga!


I ordets alla bemärkelser! Det tar på krafterna att vara så flitiga som vi varit de senaste nio dagarna (skrivbordsmänniskor som vi är till vardags).

Alltså vi var nästan färdiga igår kväll ... ni förstår om vi hade god lust att bara strunta i all undanplockning och bara fira, eller hur? Men nejdå, ingen ro här inte utan vi röjde undan och ställde tillbaks möbler och allt. Sen blev det lite plock av vad kylskåp och skafferi hade att erbjuda, vilket minsann innehöll bland annat både serranoskinka, parmesan och lite crèma de balsamico:)

Idag har mannen klättrat omkring på det nya taket och monterat nockplåt och mätt vindskivor. Jag ger mig inte in på klättring, så den biten överlåter jag med varmt hjärta åt honom. Min händige man fixar det mesta:)

Men gissa om det är skönt att vi är färdiga med taket nu och har ordning i uterummet igen!

Nu är det semester på riktigt!

2 kommentarer:

  1. Härligt Suz! Så skönt att ha det klart! Det är bra praktiskt med händiga män!! Vilket stort, fint uterum ni har!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Heja er! Vad duktiga ni har varit och vad fint det blev. Och vilken lyckokänsla det är att vara färdig. :)

    Den där firarmåltiden lät helt underbar. Sommarmat när den är som bäst. :)

    Njut nu av ert fina uterum och ha det gott! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz