fredag, augusti 24, 2012

Höstkänsla


Så här ser det ut i vår trädgård nu på morgonen. När dottern och mannen gett sig av mot jobb och skola tog jag kameran med mig ut i trädgården ... lyckades fånga en solstrimma innan himlen blev mer så där disigt jämngrå, omöjligt att säga hur vädret kommer att bli idag. Men det luktade verkligen höst! Lite vemodigt är det, men det kan bli fina höstdagar också och jag gillar faktiskt årstidsskiftningarna. Och vi har haft tur, vi hade en hel del fina dagar på vår semester så vi ska inte klaga.

Men en försmak av hösten har vi fått, grannens poppel har tappat massor av löv. Hos oss! Det blir till att räfsa innan gräsklippningen, annars får väl den stackars gamla klipparen spel. Fast det kanske mannen längtar lite efter. Jag har nog sett hur han sneglat mot de där robotklipparna. Inte mig emot, de är bra mycket tystare men skulle nog inte klarat löven de heller. Den här säsongen hoppas vi att vår gamla klippare klarar. Så har vi hösten och vintern att klura på om det kan vara värt att satsa på en robotklippare eller inte. Det finns tankar på nya trädgårdsmöbler också. Och högst på listan står de där som aldrig kommer på rea ...

A2, bild från grythyttan.net

... och som känns som en smärre investering. Men som, å andra sidan, kan följa med oss länge! Så OM vi bestämmer oss för dessa, då har vi ett angenämnt problem i höst och vinter - nämligen att bestämma oss för vilken färgkombo vi ska satsa på:) I-landsproblem i allra högsta grad!

Vad står på agendan idag då? Det slår mig att nu är vi tillbaka i de vanliga gängorna igen, semestern är slut, tillbaks på jobben och i skolan och min första "lediga fredag" på länge ;)  Jag kommer inte att ha några som helst problem med att fylla denna dag! Och jag bestämde mig väldigt snabbt för att ta mig tid att blogga först, ska uppdatera mig hos er andra ute i bloggvärlden också. Sen kommer tvätt och städning, matplanering för nästa vecka och så finns det flera andra saker som jag också vill göra, men ingen stress - det finns en bok också, som förtjänar en stunds uppmärksamhet ;)
Och sortera tankarna ... ibland svämmar det liksom över av intryck, idéer, bilder och en massa annat. Då behöver jag skriva lite i min bok, idébok eller vad jag ska kalla den. Så att det får plats med nya intryck:)

Ha en mysig fredag!



6 kommentarer:

  1. Tack för dina väldigt fina ord inne hos mig idag. Jag så kommentaren för en timme sen och ler fortfarande!! Jag är mållös, tusen tusen tack!

    Kram malin

    SvaraRadera
  2. Härligt med höstkänsla! Den är avlägsen här ännu...men den kommer.

    Grythyttans trädgårdsmöbler är underbara. Har alltid velat ha dem!


    Njut av din lediga fredag!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Idéböcker är bra att ha! För en 10-15 år sedan gjorde jag då och då drömmar/mållistor. Så kul att läsa dem i efterhand! Att se vad som blev av och prioriterat. Kanske skulle jag ta upp det!
    Jag har inte fått någon höstkänsla ännu. Kanske förnekar jag den:-)
    Trevlig helg Suz!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Måste protestera lite mot det där med höst.... Stretar emot lite :)
    Vi slog till på Grythyttan för några år sedan, man ångrar sig inte :)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Jag vägrar höst än. Idag har solen skinit och jag har suttit ute i trädgården och läst tidningar. Än är det sommar.

    Önskar dig en skön fredag. kram

    SvaraRadera
  6. Jag har inte hunnit få någon höstkänsla ännu men det beror kanske på att jag just har kommit hem från ett London drabbat av värmebölja och ännu inte hunnit acklamatiserat mig. ;)

    Även här är vi tillbaka i vardagen igen. Maken jobbar för fullt, döttrarna är tillbaka i skolan och på måndag börjar vardagen för mig med. Det känns faktiskt helt ok tycker jag. Vi har haft ett långt och härligt sommarlov och laddat kropp och själ med massor av ny energi och inspiration. Vi är edo för höstens alla äventyr. :)

    Jag hoppas att du har haft en riktigt fin ledig fredag Suz och njutit mellan skurarna? I morgon skulledet tydligen bli fint väder så då ska vi passa på att klippa gräset och rensa i odlingslådorna. :)

    Kram på dig du fina♥

    Ps. Svar på ditt brev kommer snart. Jag har inte glömt bort dig! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz