lördag, augusti 11, 2012

Roadtrip, del 2


Onsdagen började med härlig hotellfrukost på Scandic City i Linköping. Bland gästerna skymtade även Hylander och Ronander. Underbart att få njuta frukost så där serverad och klar och plocka undan slipper man också:) Det är semester!

Regnet öste ned, så någon promenad i Linköping struntade vi i. Mannen behövde jobba lite, så det blev ett snabbt stopp i Norrköping där hans huvudkontor ligger. Under tiden fick dottern och jag shoppa. Ja, ni kan ju gissa hur det gick! Vi dök in i första bästa butik och jag fick syn på de där ljungfärgade kängorna som jag sett i Simrishamn tidigare ... de är ju så fina, men passar liksom ändå inte riktigt in i min garderob. Nej, det blev inga kängor. Vidare till HM, som verkade helt nytt eller renoverat. Homebutik hade de också, så dottern hann göra både underkläder och Divided innan jag hade känt och klämt på allt fint:) Men jag hann kläderna också, tro inte annat! Jeansshorts från Logg, t-shirt från Logg och en annan liten festtopp fick jag med mig i kassen. Dottern hittade en jättefin kjol och lite annat. Första shoppingyran avklarad:)

Åkte vidare mot Stockholm och tog en sen lunch på Bagel Street Café. Jag åt en jättegod Caesarsallad och var väl lite hungrig, eftersom jag glömde alldeles bort att fotografera. Vi letade egentligen efter Mellqvists, men precis som vanligt så blev det lite förvirring och gps'en upplyste oss om att vi skulle behöva gå 5 km för att komma dit:(


Men, som så ofta när man letar efter något, efter intagen lunch gick vi några hundra meter, över en gata och rundade ett hörn - vad ser vi? Ett fik med typ "hål-i-väggen" och massor av folk, Mellqvists. Det var bara att fortsätta promenera och kika lite här och där. En fullmatad köksaffär i Vasastan, ett eldorado för en köksälskare som jag och så några andra butiker. Sen fick vi plats med kaffe och bulle på Mellqvists:)
Coola barstolar hade de på Mellqvists

Vi blev sedan hämtade av mannens barndomsvän, som guidade oss ut ur stan och till Lidingö där vi fick bo hos dem ett par nätter. Tack snälla, söta ni för er gästfrihet! Vi kunde inte haft det bättre:)

Kvällen avslutades i goda vänners sällskap, med hämtmat, gott vin och fina handbollsframgångar för Sverige i OS. Fortfarande regn, men vad gör det när vi har det så bra!

Vad vore livet utan vänner?


1 kommentar:

  1. Härligt att läsa om hur gott ni har det Suz och shoppingrunda med dottern lät toppen. Tänk att våra döttrar har blivit så stora så att de faktiskt gillar shoppingrundor tillsammans med mamma. Guldtid!

    Och den vackra huvudstaden. Förstår att ni stortrivs i glada vänners sällskap. :)

    Njut och ha det gott!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz