måndag, september 03, 2012

Mjuk start på veckan

Lavendeln har blommat ut, det börjar närma sig höststädning i trädgården

Ja, så får det bli! Speciellt när tandläkaren plågat mig i nästan en timme. Usch! Men det kunde varit värre och nu har bedövningen släppt, jag har kunnat äta något och även dricka utan att mer än hälften rann ut igen ... så kan det bli när man biter av en tand och tandläkaren tycker att det är lika bra att byta ut hela den gamla lagningen till nytt. Tror ni att han får borra i mig utan bedövning? Absolut inte! Alltså får jag ta de där timmarna efteråt, när tungan inte hänger med och läppen är alldeles sned. Tur att jag kunde försvinna ner i hörnan på jobbet ;)

Väl hemma fick det faktiskt bli en pytteliten stund på kudden i uterummet. Det värkte lite för mycket för att jag skulle kunna koncentrera mig på något. Men nu känns det betydligt bättre och jag är i full gång med planer för höstens visningar, rekvisita som behöver införskaffas osv. Trevligt planeringsarbete med andra ord:)

Jag tror den här veckan blir ganska lugn faktiskt. Det känns bra. Bara en liten mässa att besöka med jobbet på onsdag, lite matplanering men vi ska på uppvaktning på fredag och kräftskiva på lördag så det känns lätt, lite städning och så skogspromenader! Och så ska de sista grejerna från ZbH komma.
Till kräftskivan skulle vi ha med oss egna hattar, måste klura på det och rota i pysselförrådet - här ska inte sparas på krutet:)

Hur ser er vecka ut?

1 kommentar:

  1. O, tandis ska jag till i veckan.Gruvar mig! Men det är ju viktigt att sköta om sina tänder.

    Skönt att vila lite och bra med en soft vecka ;)

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz