tisdag, oktober 16, 2012

Nästan svart/vitt


Konstigt vad ljuset och kameran kunde spela mig små spratt när jag försökte föreviga förra veckans frostmorgnar! Inte har jag tagit detta i svart/vitt ... vid en hastig anblick ser det så ut. Och min vana trogen, bilderna jag lägger ut här är helt oredigerade. Men nu börjar jag bli lite sugen på att lära mig trixa lite. När jag skaffar ny dator kanske?

Men datorjakten har hamnat på undanskymd plats. Det är hela tiden något annat som pockar på uppmärksamhet. Så vi får väl se när det händer. Kanske fram emot jul, då brukar det dyka upp både det ena och andra erbjudandet.
Men så har vi lilla köksproblemet också. Min så kallade assistent gav ju upp i somras. Ni ska inte tro att jag tänker stå och baka lussebullar utan någon köksmaskin! Och den här gången ska jag ha en rejäl maskin, som kan ta stora degar. Och som orkar köra runt en bröddeg med lite motstånd. Finns ju en  riktigt snygg maskin på marknaden, men jag är ledsen att säga det - den håller endast matberedarmåttet, den duger inte till storbak. Och då får det vara! Jakten går vidare även här ... fortsättning följer på dessa inköpsplaner. Tar gärna emot tips på både datorer och köksassistenter. Dessutom är jag ju en sån nörd, som vill ha både funktion och design men är inte gjord av pengar!

Om vi återgår till svart/vitt så känner jag mig lite så idag. Lite vissen och lite dunk bakom pannbenet. Helt enkelt lite sliten. Ruggig som inför höstförkylningen, som man bara vill hålla på avstånd. Så när jag hämtat dottern på dansen blir det en kopp te (och kanske något sött till, blir alltid extra sugen när jag känner mig ruggig) och sen sömn, sömn, sömn.

Hoppas ni har det bra i höstmörkret!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du snart mår bättre. Jag pyntade mitt te med lite kanel, men jag tror att du skulle riva lite färsk ingefära, det är kanon mot de där förkylningsbacillerna!

    Energi-kram till dig! /T

    SvaraRadera
  2. Hoppas du klarar att hålla förkylningen borta!
    Jag har en Bosch mum 86 assistent somjag är nöjd med. Det står att den klarar degar på 1 liter men jag tror att jag har bakat på både 12 och 15 dl. Hlet godkänd även till utseendet tycker jag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Så fint du har fångat frosten Suz. Det är roligt med bildredigering och man kan lära sig mycket genom att leka med sitt bildredigeringsprogram. Det finns gratisprogram att ladda ner för bildredigering. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av dessa men jagvet att många bloggare använder dem.

    Själv använder jag mig av Photoshop Elements. Visst skulle jag önska mig den dyra avancerade varianten men det finns helt enkelt inte pengar till det och med tanke på att fotografi är på ren amatörhobbynivå för mig så duger Photoshop Elements mer än väl åt mig och mina behov.

    Jag förstår dina tankar kring köksassistent. Bara tanken på att vara utan min skrämmer mig. ;) I makens släkt är det tradition att ge brudpar en hushållsassistent. Lite "weird" tyckte jag just då men som jag har tackat dem sedan dess. Jag älskar ju min Electrolux assistent. Snart 15 år gammal men är som ny. Inte lika flashig som kitchenaid men vilken hjälte i köket. Den fixar allt och jag älskar den för det. :)

    Trist att känna sig vissen och sliten. Jag hoppas att det inte blir något större utav det utan att en kopp te och sömn skrämmer bort det tråkiga. Ta hand om dig vännen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. God natt !

    Vilken mysig blogg ! :)
    Sov så sött
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz