tisdag, november 13, 2012

Med varm filt och eld i brasan


Så var det min tur att däcka under täcket:( Frusen, öm i kroppen och med tungt huvud, en hals som kräver te med honung och varm soppa. Somnade om till nyhetsmorgon under ett varmt, gosigt täcke i morse och har nu lyckats förflytta mig ner i soffan. Några vedträn i kaminen värmer också gott och inspelade avsnitt av Så mycket bättre är lagom aktivitet.

Tacksam att jag kan ta en paus i tillvaron och låta kroppen få den vila som ofta behövs när man fått någon släng av förkylning eller influensa. Faktiskt tacksam att det bara är något så enkelt, i den här världen med allt elände. Nästan så att jag skäms för att jag däckar för en liten febersläng! Men så kan vi, å andra sidan, inte gå omkring och tänka! Det där dåliga samvetet släpper jag, kurerar mig med mängder av te och ser till att komma på benen så snabbt som möjligt istället. Så det så, hör upp baciller, bakterier eller virus eller vad ni än är - ge er iväg! Ni hör inte hemma här!


Dags för ny ved i brasan! 

1 kommentar:

  1. Aj då, inte vidare kul att bli sjuk.. Hoppas du kryar på dig snabbt och inte är allt för dålig, utan kan se det som lite välförtjänt vila som du skrev.

    Kramar H

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz