söndag, november 11, 2012

Söndag i november


En bit in i november firar vi Fars Dag. Undrar hur många par strumpor det inhandlats de senaste dagarna? Men min pappa fick lite delikatesser istället. Tror att han uppskattar det mer:) Dottern gav sin pappa flaskproppar med snögubbe och tomte samt ett Yatzy (vi vet aldrig var vi har tärningarna!).

Igår åt vi svartsoppa och sedan anka hos mina föräldrar. Väldigt mumsigt! Drack gott vin och sov över i deras husbil. Hemma igen och mannen har fixat lite med cabben, som varit hos bildoktorn, sen tog han en tur till sin far. Dottern snöade trött in vid en film bredvid brasan och själv behöver jag samla ihop lite jobb med ZbH, fixa lite med ditten och datten och snart tänker jag slå mig ner i soffan och frossa i julmagasin. Fundera lite över vad jag vill pyssla med inför advent, ska jag prova några nya recept kanske, månne göra en fin dörrkrans och annat sånt där som är roligt att tänka på och planera!

Sen är det dags att fixa lite kvällsmat (fastän jag känner mig mätt efter gårdagen än!). Det vankas lite tapas ikväll, så himla gott med lite småplock. Känner också att det är läge för att gå och lägga sig i tid ikväll ... imorgon börjar en ny vecka!

Önskar er alla en fin start på kommande vecka!

1 kommentar:

  1. Hejsan!!

    Svartsoppa...jobbade för x antal år sen med en kvinna som längtade efter svart soppa!
    Hon var född o uppvuxen i södra Sverige o bodde i mellan sverige...saknaden var total!

    Farsdagsfirandet lyser med sin frånvaro här i huset, liksom morsdagfirandet, men det går det oxå. Ett grattis o en go kram får räcka c",)

    Härligt med party igen, ser på flera bloggar at damerna varit eller ska på Zelected by Houze party, verkar verkligen slå an!

    Ha en fin vecka, Klem Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz