tisdag, november 27, 2012

Ta hand om sig


Samla energi när novembervädret, fullmånen och mörkret gör sig påminda. Hur gör ni? När jag vaknade igår morse med huvudet dunkande undrade jag vad som var på gång ... en stund upp på dagen hade inga värktabletter hjälpt (och det hjälpte kanske inte att sitta på jobbet vid datorn heller, men jag var ju inte sjuk!). Irriterad tittade jag i almanackan och funderade över hur jag skulle kunna få ihop de närmsta dagarna, nu när jag på något sätt går på halvfart, och vad ser jag - fullmåne på onsdag! Ha, jag kunde väl tro det. Nu har det hänt så många gånger att jag måste tro på det.

Jag sover inte ordentligt, får lätt huvudvärk och allmänt ont i kroppen, blir lättirriterad och känner att jag helst skulle vilja gömma mig under täcket, under en sten eller stänga in mig helt och hållet. Men det funkar ju inte! Så vad göra?

Igår tvingade jag mig att fixa med tvätt, mat och plocka bland grejerna jag haft med på julmarknaden. Det behövde göras och jag kunde inte slappna av. Men idag, efter att ha fixat lite inköp inför helgens begivenheter, tänker jag bara sjunka ner en stund i soffan med en kopp te innan det är dags att bege sig till dotterns dans med julavslutning. När man får lov att dyka upp där för henne, då tar man chansen. För det är en sak som piggar upp - att se henne flyga över dansgolvet tillsammans med sin grupp! Man blir så stolt och det är så kul att se henne trivas:)

Nu en kopp te och Downton Abbey, på återseende!

6 kommentarer:

  1. Perfekt i november, titta på dans och se din dotter uppträda. Härligt!

    November är ingen lätt månad. Mörket rullar in, det är en slags mellanperiod. Jag tror att det är vitkigt att pyssla om sig själv, har lite smått och gott inplanerat. Tex teater, dans, pynta upp lite tidigare hemma med ljus, gott te, film, böcker...så som du gör!

    Snart är det december och den 21:a vänder det och det blir ljusare igen ;)

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tusen tusen tack för din award :) Det kommer snart ett mer offentligt tack :)

    Kram

    Och DA - jag är besatt tittar varje ledig minut ;)

    SvaraRadera
  3. November är inte kul nånstans...Tack för titten i din fina blogg! :) Anna

    SvaraRadera
  4. Håller med november inte kul! Vill ha december med lite snö som lyser upp.
    Kul att hitta en namne i bloggvärlden, men det är bara mannen min som stavar mitt smeknamn som du ;)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Låter härligt med din dotters dansuppvisning, fattar precis hur det kan pigga upp dig! Bra att du kunnat härleda ditt mående till fullmånen. Det är alltid lättare när man förstår varför man mår på ett speciellt sätt!
    Ha en härlig dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Ja vad är det som sker...ska följa med på månen lite bättre, har skyllt på menscykeln till nu. Här ska det följas med o kanske skriva dagbok om svingningarna, för o finna ut om det har med månen o göra!

    Så kul med uppvisning, man blir lite stolt i hjärtat när ens barn ska upp på scenen, liten som stor!

    Ha en fin helg, Klem Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz