söndag, januari 20, 2013

Ödmjuk

Bild tumblr.com
 
Ett sånt här ställe har jag alltid drömt om. Ända sen jag var bara en liten, liten tjej. Hade en sån där pytteliten sagobok, där en tjej satt uppkrupen i en fönsternisch och jag var så avundsjuk ... sådär ville jag också kunna sitta om kvällarna och titta på stjärnorna!
 
Än så länge har jag inte lyckats uppfylla mina drömmar vad gäller den här detaljen. Men vem vet, någon gång kanske det blir verklighet. Jag har i varje fall lyckats få min dotter lika sugen på den här inredningsdetaljen och det är från henne jag fick den här bilden från tumblr:)
 
Jag tror man ska vara ödmjuk inför sina drömmar. Ha ett realistiskt förhållningssätt, men också tillåta sig drömma om kanske helt galna saker. Du kanske kommer halvvägs, även till det som från början tycktes helt ouppnåeligt!
 
I dagarna fick jag en alldeles fantastisk överraskning hos fina Lotta, med vackra bloggen Min plats i solen! Hon hade tagit med min blogg i sin skånska bloggtriss:) Jag tackar, bockar och bugar ödmjukast för denna fina gest. Känner mig varm ända in i hjärteroten över hennes fina ord och stolt över att få ha blivit hennes bloggsyster här i vår lilla cybervärld.
 
Med i Lottas triss kom även Anna, med fina bloggen Bokcaféet i byn, som ger oss de mest fantastiska reseskildringar och bokrecensioner vi kan önska oss. Och Nettan, också med fina och läsvärda bloggen Livets pussel, där hon delar med sig av stort och smått i livet. Ännu mer stolt och ödmjuk känner jag mig när jag får dela utrymme med dessa fina tjejer och deras bloggar. Även ni känns som mina bloggsystrar:) Jag läser hos er så ofta jag kan:)
 
Ha en fin start på kommande vecka!



3 kommentarer:

  1. Suz....det här är min dröm med! Att kunna sitta vid fönstret och titta och ut, läsa en bok eller bara drömma lite.

    Det bästa med drömmar är att de har inget bäst-före-datum ;)

    Det var härligt om läsa om mina skånska favoritbloggar hos Lotta. Mitt i prick!

    KRAM och ha en fin början på veckan du med.

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Det var jättefina ord du och dina skånska medbloggare fick!! Roligt att jag hittade två nya att kika in hos!

    Jag önskar mig också en sådan där nisch att sitta och läsa böcker i eller bara drömma sig bort! Drömma är viktigt tycker jag. Visst ibland kanske det blir väl storslaget men vad fåglarna det är ju det drömmar är tillför. Brukar tänka på det när mina tjejer berättar om allt de ska göra när de blir vuxna. Hur viktigt det är att inte ta drömmarna ifrån dem. För vem vet??
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm att få sitta där med en bra bok!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz