fredag, januari 25, 2013

Suddig morgon

 
Inte mycket skärpa i bilden, närmast obefintlig. Finns inte mycket i mig heller, känns det som den här morgonen. Jag som skall uträtta stordåd idag!
 
Börjar stilla med en stor kopp English Breakfast, rostad macka med Philadelphiaost och så en klick av den hemgjorda fikonmarmeladen. Sätter mig med datorn och tittar på Sveriges Mästerkock från i onsdags. Insvept i filt.
 
 
Tulpanerna fortsätter spreta åt alla håll, jag med! Ute är det mer än sjutton minus ... ja, ni läste rätt! Brr! Den tänkta morgonpromenaden får bli en lunchpromenad istället, tror det kan ha blivit lite rimligare temperatur då. Dessutom behöver jag säkert rensa hjärnan då och det finns nog inget som är bättre än att bara ge sig ut i skogen och ta in naturen. Låta tankarna passera. För det mesta kommer jag in stärkt i sinnet och med ny energi.
 
Ha en fantastisk fredag!



5 kommentarer:

  1. Jag är också suddig idag. Har inte sovit nåt alls på hela natten. En av hundarna har ägnat alla timmar åt att kräkas och jag känner mig helt slut...

    Men äntligen är det fredag och helg..

    Trevlig helg! Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, promenader stärker!
    Ha en skön helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Hoppas att promenaden hjälpte dig att sortera ut känslan av suddighet och att du nu njuter av en härlig fredags kväll.

    Kramar
    Nettan

    SvaraRadera
  4. Hej Suz!
    Inte mkt slår skogsturer! Jag älskar iof också strandpromenader men så här års är vindarna ofta alltför svala vid havet. Desto skönare i skogen!
    Önskar dig en skön helg Suz!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vissa dagar är precis så - suddiga och spretiga. Jag tror att de behövs de dagarna också. Dagar att grubbla och bara vara. Jag hoppas att promenaden skingrade tankarna. Promenader brukar vara min grej då jag behöver skingra tankarna. Och att simma. Av någon konstig anledning.

    Kram på dig

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz