söndag, februari 17, 2013

Catch up

 
Baka bröd, ett utmärkt sätt att komma ikapp! Spelar ingen roll att det är lite halvfusk, med mix för Grekiskt lantbröd. Det blir gott, bara att tillsätta jäst och vatten, knåda, jäsa och baka ut. Processen som ger mig lugn. Resultatet är oslagbart, en varm skiva nybakt bröd med lite smör! Och inte blev det fel till de vinkokta musslorna igår kväll heller:) Kan tänka mig en skiva nu också, med en stor kopp te till.
 
Komma ikapp är inte så mycket praktiska saker, det är mest i mitt huvud. Det är så mycket tankar, idéer, funderingar, slingriga vägar till beslut och resultat som tar plats där. Men saker och ting faller sakta på plats, jag måste bara ha lite tålamod och inte vara så velig;)
 
Så är det där med avkoppling. De viktiga pauserna i tillvaron. När jag samlar energi. Jag tar en stund med bloggen idag. Den som har fått stå vid sidan av ett litet tag, men som jag inte ska ha dåligt samvete över. Det skrev jag till Nettan igår och det ska jag försöka leva efter också!
 
Komma ikapp också hos er, alla fina bloggvänner därute! Kanske blir det bara en liten hälsning. Kanske flödar orden över. Oavsett, det blir en rolig stund:)
 
Och så ett halvt öga på tv'n, för att se hur det går för våra alpina åkare och skidskyttar.
 
Glömmer inte heller bort att njuta av den vackra buketten jag fick av mannen i torsdags<3
 
 
Ha en fortsatt skön söndag!



6 kommentarer:

  1. Å, vilket härligt inlägg Suz!! Jag känner så väl igen mig.

    Baka, det är ju så avkopplande och skönt. Gott, doftar gott.

    VIlken vacker bukett! Ljuvlig.

    Ha en skön söndag och bra börja på veckan.

    STOR KRAM!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Mums för färskt bröd Suz!
    Här har vi också varvat avkoppling och lite huspyssel med skidskytte och slalom. Underhållande!
    Spännande att på sikt kanske få ta del av vad dina funderingar, tankar och drömmar resulterer i!
    Önskar dig en fin start på kommande vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig köpt brödmix men jag tänker prova. Det är sällan jag bakar bröd överhuvudtaget men att ta en liten genväg är väl inget fel i :) Säkert jättegott!

    Tack för din kommentar om det jag skrev om ursprung och rötter. Det är så sant och riktigt det du skrev. Du vet om livet :)

    Kram, ha en bra vecka!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Åh så gott med nybakat bröd, när den här perioden är över ska jag börja baka igen, för hembakt bröd är så mycket godare.
    Tack fina du för rara ord, de var välbehövliga!

    Ha nu en fin vecka.

    Kramar
    Nettan

    SvaraRadera
  5. Härligt med nybakat bröd. Jag har också bakat idag både dinkelbullar som jag hittade på nån blogg och även ditt fröknäcke. Det var andra gången jag gjorde det. Första gången hade jag skrivit ner receptet lite slarvigt så det som skulle bli en gröt blev en soppa bara för att jag inte kokade upp vattnet ;-) Idag gjorde jag iaf rätt och resultatet blev ännu bättre. Mums!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen mig! Jag skulle dock behöva stanna upp och låta tankarna komma och landa. Just nu fladdrar de bara omkring!:-)
    Kram på dig!
    Jenny

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz