tisdag, februari 12, 2013

Massor av intryck

 
Många intryck kan klämmas in på en och samma helg!
Milamässa, Tutankhamon, Emporia, god mat och framför allt - härliga vänner:)
 
 
K och jag blev fullproppade med kulturhistoria ...
 
 
 
... rörande överens om att vi inte kommer ihåg hälften av all information som bjöds i lurarna man lånade under hela besöket, men väldigt intressant var det. Och vi vidgade våra vyer lite.
 
 
På lördagen tog vi en promenad i vår vackra by och drog oss faktiskt ut på kyrkogården. Där gick vi och funderade på människors historia, gamla gravstenar som gav oss bara ett uns av information. Vi har fått en massa snö igen och det kan ju aldrig bestämma sig om det ska frysa eller töa, typiskt skånskt och får mig att längta söderut. De här första månaderna på året och jag kommer inte riktigt överens. Det är nu jag skulle kunna gå i ide totalt!
 
 
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om vår helg tillsammans med vännerna, men tiden och skrivarlusten finns inte helt och hållet. Lusten överhuvudtaget faktiskt. Men det går snabbt över, jag tänker inte sjunka ner i vinterdepp. Så onödigt att hänga upp sig på vädret, men lite ont i nacken får mig att känna mig lite ruggig och nu måste jag dessutom sätta mig i bilen för att hämta hem dottern från dansen. Inte helt sugen på att ge mig ut på vintervägarna, men har man lovat så har man.
 
Tack för era fina hälsningar, här och på mailen:)
Vi hörs senare i veckan!
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz