lördag, februari 23, 2013

Små stunder

Gammalt skrivset, Tutankhamonutställningen
 
Just nu känns det som om jag tar små stunder till allt. Blandar och ger, lite måsten och lite av roligare slaget. Igår blev jag tvungen att ta en liten stund under filten också ... lyssnade på kroppen och lät den få bestämma att det skulle vilas, varmt och med massagekudden vi lånat av mina föräldrar.
 
Sen gick det fint att köra vidare, med städning och tvätt, byta sängkläder, hjälpa dottern med köttfärspaj till knytkalas på gymmet där hon jobbar en kväll i veckan och till sist, men inte minst, jobba med lite hemligheter;) Saker börjar falla på plats och kan jag bara planera min tid effektivt nu och få tekniken att samarbeta med mig, så närmar vi oss sakta men säkert ett avslöjande!
 
Denna dag fyller vi med samvaro, först släkt och sedan vänner, säkerligen en massa god mat och sköna skratt. De där tillfällena som ger glädje, värme och när jag känner närvaro med nuet.
 
Skriva, som också ligger mig varmt om hjärtat, gör jag här på bloggen. Men vem drömmer inte om att få göra ett lite större projekt? Jag gör det i varje fall,  har nog burit den drömmen länge. Någon gång i livet finns det kanske plats för detta också. Jag håller drömmen levande.
 
Önskar er en härlig helg!


4 kommentarer:

  1. Så spännande allt låter, och dina drömmar, härligt!
    Hoppas att ni får en härlig helg tillsammans med vila, lugn och ro, samvaro med de som betyder mest!

    Många kramar

    Nettan

    SvaraRadera
  2. Ja, spännande Suz! Hemlisar och avslöjanden ;)

    Låter som du har en skön blandning, att du hittar stunder för dig där du får energi och mår bra. Roligt att ha planer, drömmar och nya projekt på gång!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  3. God morgon Suz!
    Hoppas mindre blåsigt uppe hos er idag, åtminstone kan du promenera i skogen istället för mellan fälten som hos oss!
    Snö, snö och vinter, jag vill bara skrika efter vår nu!!!
    Så spännande med kommande projekt, ser fram emot att få höra vad de är när det passar att avslöja det!
    Skrivande är verkligen härligt och visst får man ett visst utlopp för det på bloggen!
    Önskar dig en god start på kommande vecka!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  4. Verkar som du brukar din tid förståndigt! Blir lite nyfiken på detta projekt...Hoppas allt faller väl ut till din belåtenhet!
    Ha en skön måndagkväll!
    Kram Helen

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz