tisdag, mars 12, 2013

Med besked

tumblr.com ... igen;)
 
Igår hade jag världens nack- och huvudvärk, suck!
Allting fick göras mycket långsammare, hemma och på jobbet.
Kanske är det denna takt vi alltid borde hålla, egentligen?
 
Så var sjukstugan här igen! Med besked ...
Både mannen och jag har åkt på förkylning med buller och bång.
På mig rinner näsan i princip konstant, vilket innebär att den nu är knallröd
och svider vansinnigt mycket när jag måste snyta mig:(
 
Det kom också besked med posten idag ...
Ett sådant brev som jag knappt vågar öppna, i fasa över vad som kan stå där.
Men det var ok den här gången också, mammografin visade ingenting!
Lättnad av stora mått, behöver jag väl inte förklara.
Och naturligtvis är jag jätteglad att vi får denna möjlighet i vårt land.
Men oron efter besöket finns alltid där ... tills man fått besked.
 
Så om jag varit lite stingslig några dagar är kanske inte så konstigt!
Dessutom fick jag bara 4 timmars sömn mellan fredagen och lördagen förra helgen.
Vi var vakter på dotterns 18-årsfest och sedan hjälpte vi till att städa efter dem!
Och jag har varit så trött på allt det här blåsandet och så snö i söndags!!!
Minus 15 grader hade vi i morse, var tog våren vägen?
 
Det är klart, det är inte lönt att bråka. Man rår ju inte på vädret.
Inte ens värt att slösa energi på!
Då blir jag extra glad när fine mannen lagar middag och låter mig sitta kvar i soffan.
Men jag beställde biljetter till EM-kvalet i handboll, så han är nog ganska nöjd:)
 
Hitta små guldkorn i vardagen!
Kram till er alla:)

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni mår bättre snart Suz! Det var dock förväl att du fick ett positivt besked på posten...phew, så tacksamt att mammografin inte visar något.

    Det låter superkul med handboll...bra initiativ ;)

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Men så jobbigt! Både nack, huvudvärk och förkylning. Vad jobbigt! Tur ni har handboll att se fram emot :)

    Jag tror att det är ett långsamt tempo vi borde sträva mer efter.

    Krya på er båda!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Usch, det låter som det har varit mycket på sistone och det väl ofta just så det är, att allt kommer på en och samma gång. Men jag hoppas att ni kryar på er och att ni får vara friska och njuta av våren (som förhoppningsvis kommer för att stanna snart) och kunna köra nercabbat.

    Skönt att det var det besked du ville ha. Det är en orolig väntan det där och det är med stor tacksamhet man andas ut när allt är som det ska.

    Stor kram till dig♥

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz