lördag, mars 02, 2013

Roadtrips

 
Ibland skulle jag vilja packa det absolut nödvändigaste och bara ge mig iväg ...
 
 
... ut på äventyr. Följa vägen och se var vi hamnar.

 
Naturligtvis finns det vissa vägar jag drömmer mer om.

 
Vissa vyer som tilltalar mig mer än andra.

 
Men varje plats har sina överraskningar.

 
En del kan kännas övergivna ...

 
... och en del får mig att fundera över vad som finns bakom fasaderna ...
 
 
... och några får mig att känna mig mer hemma än andra.
 
Det finns platser jag besökt som jag gärna återvänder till och det finns så många, för mig, okända vägar att färdas på. De som finns i vår närhet kan vara lika intressanta som de som ligger lite längre bort och som kanske tar lite mer tid i anspråk att nå.
 
Huvudsaken för mig är att våra "roadtrips" blir av. Inte vänta tills det finns mer tid, mer pengar eller bättre väder. Ta en kort sväng under en dag, ett litet äventyr i vardagslunken även om det regnar! En egen picknick eller en lunch på ett mysigt ställe, under tak om det krävs.
 
Men jag säger heller inte nej till en Europatur à 500 mil, med stopp lite här och där då vi kan njuta av vad just den platsen har att erbjuda. Spelar ingen roll om det är en plats på turistkartan eller en liten okänd by. Något lockade oss att stanna där.
 
Följ med och se vad som döljer sig bakom nästa vägkrök!
 
 
(Samtliga bilder från tumblr.com)


2 kommentarer:

  1. Låter toppen... Det där ska vi göra när barnen flyttat ur huset bestämde jag på stående fot!

    SvaraRadera
  2. Ja en road trip vore inte fel. Sitta i bilen med mannen och prata om allt mellan himmel och jord. Barnen får stanna hemma :-P. Vart vi åker känns inte alls viktigt.

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz