måndag, april 22, 2013

Bigarråer, blå himmel och energi

 
 
Blir det några gulröda bigarråer i år? Kommer aldrig att glömma det fina trädet farmor och farfar hade, som vi satt uppflugna i på somrarna och åt så många bigarråer vi bara orkade. Vårt lilla träd har än så länge bara haft ett par bär varje år. Tålamodskrävande, inget jag är bra på.
 
Men att gå i trädgården nu ikväll och se hur det knoppas - åh, vad det är underbart!
 
 
Och att få lägga sig i soffan på terrassen under denna klarblåa himmel igår och känna solens strålar värma mig så gott! Hur skönt är det inte att våren har kickat igång? Tog till och med en liten eftermiddagslur där i soffan, både jag och mannen min:)
 
Är det inte helt makalöst vad blå en himmel kan vara?
 
 
Ikväll tog vi en promenad i byn. När vi är på semester och passerar små byar omgivna av vacker natur kan vi säga "Tänk att få bo såhär". Och det gör vi - vi bor precis sådär! I en vacker by, omgiven av härlig natur, alldeles invid kanten på en insjö med en liten badplats och en hamn, ett litet rökeri och ett musteri. Bara om jag fick önska hade vi haft ett bageri också:) Men å andra sidan gillar jag ju att baka själv;) 
 
Energi, mina vänner, jag fylls av energi!
Mycket frisk luft, promenader, sitta med en kopp ute i solen
och visst blir jag trött på kvällen. Men det är sådär härligt trött.
 
Trött för att man uträttat något med kroppen.
Inte bara sliten för att huvudet varit alldeles för fokuserat.
Fokuserat på arbete och annat som ska kommas ihåg,
få plats i hjärnan och uträttas på bestämd tidpunkt.
 
Hoppas ni får en riktigt bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! :)

    Vilken fin webbutik du har! Jag fann mycket fint!

    Lycka till med den! Så spännande och jag hoppas att du får massor av beställningar :)

    KRAM Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vilket fint inlägg! Du bor verkligen jätte mysigt! Älskar er bys musteri. Får bli en sväng upp i sommar. Förra sommaren fick vi inte många äpplen så då blev det ingen sväng upp men sommaren dessförinnan så...!
    Ibland suktar man efter annat, ganska komiskt när man inser att precis så har man det faktiskt hemma just i sin närmiljö.
    You made my day, idag Suz! Stort, innerligt tack!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz