fredag, april 19, 2013

Byta dagsplan

tumblr.com
 
Lång skogspromenad i kraftig blåst och med solen ömsom i moln och ömsom framme, dammsugit, hängt upp tvätt och ätit lunch, så var förmiddagen förbi. Tiden går så fort när man är ledig ... fylls upp av nödvändigheter men också av avkoppling.
 
På skogspromenaden bestämde jag mig för att jag var på rensarhumör och bytte snabbt dagsplaner. Det gäller att smida medan järnet är varmt ... sängkläderna kan bytas imorgon och efter en dusch gav jag mig på garderoben. Nu jäklar!
 
Jovisst, det blev ju mycket rensat! Jag som var så full av beslutsamhet, rensa bort alla plagg du inte använt på länge, sånt som blivit slitet och bara hänger kvar och aldrig blir utvalt, vara verkligt kritisk. Tolv plagg, sen började beslutsamheten sina och jag är tillbaks i mitt gamla vanliga jag. Velig och kanske bra att ha, vill ha kvar för den är så skön osv. osv. Ja ni hör ju hur det gick. Så projektet lades ner och jag får vara glad åt det jag lyckades rensa ut innan velepottan tog över:) Jag får vara glad över det lilla.
 
Imorgon byter jag sängkläderna som första projekt och sen får jag se vartåt det lutar - mer garderobsrensning eller deklaration. Det låter nästan som att välja mellan pest eller kolera! Nu tar jag i varje fall en kopp te innan det är dags att skjutsa dottern.
 
Te är alltid en bra idé.
 




3 kommentarer:

  1. Te fungerar alltid!
    Och jag vet hur det känns att vara velpotta, har fått träna länge för att övertyga mina ekorrgener om att man kan inte samla på sig för det är så skönt att få rensat. Började förra året med att rensa en gång på våren och en på hösten och det håller faktiskt för då tar man de där 12 plaggen.
    Sen har vi infört principen att kommer något nytt in ska något gammalt ut.

    Ha en underbar helg!

    Kramar

    Nettan
    ps fick du mitt mail?

    SvaraRadera
  2. Te funkar alltid ;)

    Å, din nya header och bilderna är så fina. Måste skriva det igen!

    Ha en underbar helg Suz!! Jag ska ta en massage nu och sedan blir det en cannoli. Har ett bageri vägg i vägg ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. ps. vad glad jag blir!!! Såklart jag skickar adress. Den kommer!

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz