lördag, april 20, 2013

Lördagssolen spelar mig spratt


Vaknade till klarblå himmel och strålande solsken. Skyndade mig med inomhusfix, som sängklädesbyte och tvätt, för att sätta mig med lite lunchmacka i solen ... men vad nu?!
Har ni varit med om det förut? Den där snöpliga känslan av att vara snuvad på konfekten! Nu hade nämligen stora moln tornat upp sig och den fina vårsolen var ett minne blott:(

 
Men det är ingen idé att hänga upp sig på det. Släpade ändå fram stolen vid uterumsdörren och slog mig ner för en lugn stund. Funderade över alla hälsningar och lyckönskningar jag fått på bloggen, via mail och facebook. Tack till alla er där ute som står vid min sida, ni är underbara!
 
Jag har till och med fått en förfrågan om lite hjälp och "mentorskap" och det känner jag mig både glad och stolt för. Naturligtvis vill jag försöka hjälpa till! Det är härligt att få ett nätverk av kontakter där vi kan använda varandra som bollplank  och stötta varandra.Tänk vad stor del bloggen har i detta! Fantastiskt roligt och lärorikt:) Jag har mött så många inspirerande människor i bloggvärlden, bara på den korta tid jag varit med!
 
 
Nu rycker det i baknerven, det får bli äppelpaj i de små portionsformarna till eftermiddagsfikat! Som ni ser så dröjer det ett tag till innan det blir rabarberpaj:) Men oj vad jag gillar att gå en runda i trädgården varje dag nu och se det växa så det knakar. Jag skrev det igår och upprepar det igen "Min bästa tid är nu", våren är en underbar säsong!
 
Och det rycker även i rensarnerven, ett par plagg till åkte ut idag när jag la in nytvättat på hyllan:) Men varje gång jag öppnar garderobsdörren kan jag inte låta bli att tänka på vilken stil som egentligen är min. Vad trivs jag bäst i? Keep it simple och Less is more, är två uttryck som jag gillar väldigt mycket och det är fullt möjligt att det är där nyckeln ligger även till min klädstil. Men det tar vi en annan dag ... nu ska det bakas paj:)
 
 
 
Ha en härlig lördag, med eller utan sol!



1 kommentar:

  1. Visst kände man sig lite snuvad i går när solen bara försvann, men den är ju tillbaka idag!

    Hoppas att du får en skön söndag!

    Kram
    Nettan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz