måndag, maj 20, 2013

Kan inte låta bli ...

 
... går bara inte! Måste köra lite fler blommande träd från vår trädgård. Här är det Ingrid Marie som står för skönheten. Var ute en sväng i eftermiddags och försökte fånga lite mer härliga minnen från den här tiden som absolut försvinner för fort.
 
Det har varit en skaplig måndag för min del. Ni som känner mig vet att jag har svårt för måndagar. Kanske är jag trögstartad eller bara kvar i söndagslunken. Hoppas ni också haft en hyfsad första dag på den här veckan:)
 
Sverige och vi svenskar kan ju åtminstone känna oss lite extra stolta - en fint genomförd Eurovisionfinal och guld i hockey-VM! Säger också grattis till vår granne Danmark, nästa år är det bara över sundet för en ny schlagerfinal för den som känner sig manad. Och säga vad man vill om det här spektaklet, jag hade inga direkta favoriter men fann mig ändå smånynnande till vissa låtar igår när reprisen stod och rullade i bakgrunden. Det kommer nog hamna en och annan av dem på min spellista;)


 
Och så var det där med häggen, slog den ut i fredagsnatt? En smula, men idag är den nästan helt utslagen. Kanske inte helt korrekt fokus på den här bilden, men jag är så himla glad över att bakgrundseffekten blev så härlig (fortfarande helt oredigerat här, ja) så jag var bara tvungen att välja denna.
 
Hur ser nu resten av veckan ut? För min egen del tämligen normal, förutom att nu ska motionen intensifieras en del. Jag utmanar mig själv, det ska banne mig gå!
Men för dottern är det en hel del nerver som ska hållas i schack. Vi får göra vad vi kan för att dagarna ska bli så smidiga som möjligt. Och tummar ska hållas! Det är helt befogat för hennes del att säga "det är mycket nu"!
 
Sen slår jag ett slag för att ni kikar in på www.vardagssaker.se kanske hittar ni precis den där fina presenten ni letat efter eller kanske en ny anteckningsbok till er själv att samla härliga sommarminnen i:) Och ni missade väl inte fina Annas intervju med mig igår, som hon publicerade på sin härliga blogg Bara Anna!
 
Nu är det hög tid för en kvällskopp te - lagom att avnjutas surfandes runt hos er alla fina. Mannen och dottern har teori inför körkortsprovet.
 
Ha en fin tisdag!

3 kommentarer:

  1. Klumpiga jag vågar inget dricka vid datorn. Säkert skulle jag spilla.

    Åh så fint det blommar hos er! Ser ljuvligt ut. Fast jag blir väldigt allergisk av hägg. Flera av oss blir det så för två år sedan sågade vi ner vår hägg.

    Ja grattis till Danmark och hejja Sverige som tog guld! fast jag ha inte kikat knappt alls på hockey men det är ju roligt att de till sist spelade bra och vann guld. Tydligen var det bröderna sedin (svedin?) som kom som några räddande änglar.

    Min måndag var bra. Trots att det var måndag. Det gick bra att jobba ikväll också :)

    Ska läsa hos Anna imorgon. Jag tycker om din webbutik och var jag inte fattig som en kyrkråtta hade jag handlat massor! :)

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Förstår precis känslan när man bara vill fotografera allt ljuvligt blommande och hur vacker naturen är på sommaren! Vi är så förbaskat svältfödda vi nordbor så vi blir alldeles vimsiga av allt somrigt, som humlor eller fjärilar eller nåt :)
    Min vecka rivstartade intensivt med upplärning av min kollega inför semestertiderna, man blir helt hes när man ska prata och förklara hela tiden, phu... och jag som varit sjuk förra veckan och allt. Men inget förtog glädjen med uppstarten av min webbutik idag :) Tack för dina snälla, värmande ord hos mig!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder på den tid som är så förgänglig, och nog tycker jag det är fascinerande att häggen blommar efter syrenen, brukar det inte vara tvärt om?

    Hoppas att du får en fin helg vännen!

    Kramar

    Nettan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz