fredag, maj 10, 2013

Recept och bloggtips

Mumsig chokladkaka
 
Tänkte, i all hast, slänga in ett litet tips på en väldigt mumsig chokladkaka som jag bjöd mina gäster på när jag firade min födelsedag! Krävs lite förberedelse, men det är väl värt mödan. Jag lovar!
 
Receptet hittade jag HÄR, hos Helena med härliga bloggen Bara en kaka till. Hon bjuder på massor av goda recept, både mat och smaskiga desserter och andra sötsaker. En blogg som ger mycket inspiration i köket! Dessutom tipsar Helena ofta om både mysiga café, bra restauranger och goda viner. Aldrig fel med lite tips när vi ger oss ut på roadtrips:)
 
 
Jag bjöd på den här kakan efter maten och jag kan intyga att den räckte länge, precis som Helena säger. Den är mäktig! Jag hade naturligtvis gjort två stycken, men då vi fick något återbud i sista minuten blev det faktiskt en hel tårta över! Jag skojade med mina gäster och sa att de säkert inte gillade den, men jag insåg ju själv omöjligheten att trycka ner mer;)
 
Nu ska vi se om jag kan få något vettigt gjort idag. Febern håller sig borta, men jag låter mig inte riktigt lik så att säga. Whiskyröst, trots att jag inte rört drycken ifråga! En tvätt ska, i varje fall, hängas upp nu.
 
Och tack för era krya-på-dig-hälsningar, de värmer:)
 
Ha en fin fredag!

7 kommentarer:

  1. Mmm ser riktigt smarrig ut! Härligt att hänga tvätten ute. Krya på dig!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Tyvärr fick tvätten hängas inomhus, det har varit alldeles för ostadigt idag och vi skulle iväg en runda i eftermiddags. Men visst är det härligt när man kan hänga ute, finns få dofter som slår det!

      Kram
      Suz

      Radera
  2. Mums den må jeg hellere prøve, den ser bare lækker ud :-)) og nu er det jo weekend...
    Tak for inspiration til "Bare en kaka till", der vil jeg helt sikkert kigge ind forbi igen :-)

    Må du få en dejlig og afslappende weekend og vær god ved dig selv...
    Kram fra OddStyle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma!
      Så kul med nya besökare, nu ska jag kika in hos dig:)

      Kram
      Suz

      Radera
  3. Tårtan ser helt fantastisk ut det är väl ok att få en hel tårta över att smaska i sig. Lite tröstfika måste man ha när man är sjuk. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är den tårtan slut för länge sedan, min födelsedag var i mars;) Och vi smaskade i oss den direkt:) Det är bara jag som inte blivit färdig att göra ett inlägg och dela med mig tidigare.

      Men tanken var god, tack så mycket!
      Kram
      Suz

      Radera
  4. Ser supergod ut. Nu får väl den där efterhängsna förkylningen ge sig, kanske skulle chocka halsen med lite whiskey, rom funkar säkert också. Vi har hälsan och vädret sköter sig hyfsat,långa dagar men varit hemifrån ett helt dygn och tankat lite ny energi. Krya på dig, kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz