torsdag, juni 13, 2013

Rumba


Mina smaklökar dansar fullkomligen rumba i munnen:) Härliga jordgubbssorten Rumba fanns att köpa utanför mataffären idag, när jag var och inhandlade andra nödvändigheter för att klara livhanken under helgen och en del av nästa vecka. Svenska, härliga, röda gubbar som inte alls har åkt speciellt långt för att säljas till mig. Endast några kilometer bort och efter midsommar är det bara att åka dit och plocka själv. Solmogna, goa gubbar rakt ner i skålen! Kan det vara mer sommar, jag bara undrar?

Klart att ett par jordgubbar fick slinka ner under tiden jag packade upp matvarorna. Någon belöning måste jag väl ändå få, med detta ständiga packa upp och packa ner! Självscanning är en underbar uppfinning, nu slipper vi packa upp och packa ner en gång i butiken - åtminstone för det mesta, Och nej, jag åt ingen choklad - det är lördagsgodis;)

 
Och nej en gång till, jag är inte köpt av något företag. Även om man kanske skulle kunna tro det idag, med all produktplacering jag utövar;) Men jag bara delger er lite av mina favoriter, de är tillfullo betalda av mig själv:)
 
Har väl inte kunnat undgå att läsa på flera bloggar om Kusmi Tea och var till slut tvungen att prova själv. Skulle jag kanske låtit bli, för nu är jag fast. Alldeles på tok för dyrt egentligen, men ibland får man väl unna sig att njuta lite extra! Det här har blivit ett par av mina favoriter och de kan avnjutas helt för sig själva, behöver absolut inget att knapra till. Perfekt som kvällste.
 
 
Var en vända in om biblioteket idag. Ganska rätt väder för sådan aktivitet (läs regn hos oss). Hade ärenden på Turistbyrån och tänkte att då passade det perfekt med ett besök i grannlokalen, bland alla hundratals böcker. Hittade en för mig ny författarinna, Dorothy Koomson, visst låter väl den ena titeln lockande - Marshmallows till frukost! För en boknörd borde det vara en välbesökt institution, men jag kan konstatera att det nog är ett år sedan jag var där sist! Och så är det alldeles gratis, så dum man kan vara ...

 
... gratis är det också att låna av varandra. Den här boken har legat och tryckt i bokhyllan sedan vi var och hälsade på goda vänner och jag lånade den förra sommaren. Jag har liksom inte riktigt kommit mig för att välja den, när det funnits betydligt mer lättläst litteratur tillhands.
 
Men nu kan jag faktiskt inte släppa den, vill bara veta hur det går för Karin Lilja. Har kanske lite orättvist dömt ut Ranelids böcker efter mitt första försök med "Den överlevande trädgårdsmästaren" från 1983 (för övrigt mitt studentår - vi borde ju träffats den 10 juni i år!!). Han var min filosofilärare och jag tyckte jag borde läsa hans bok. Kan inte påstå att det var sträckläsning precis;) Men lyssnat på honom har jag gjort vid ett par tillfällen sedan dess, alltid lika galet på något sätt. Han kan det där med språket och talets gåva har han verkligen fått! Och boken på bilden hamnar definitivt på plus för min del:)
 
Nu är det dags för ostbricka, som dottern trollat fram! Extra gott när man själv slipper jobba:) Vi firar hennes sommarlov, som innehåller lite jobb och mycket ledighet. Är det någon som har mer jobb till henne får ni gärna höra av er:)
 
Nu mumsar vi ost, jordgubbar som dansar rumba i munnen och kanske blir det till och med ett glas rosé - jag är ju ledig imorgon:)
 
Ha en mysig torsdagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz