fredag, juni 07, 2013

Vackra inslag

 
Vilken dag vi har haft i Skåne idag! Varmt och soligt, verkligen sommar i ordets rätta bemärkelse. Jag har ordnat med utekrukorna - älskar den biten med själva planteringen och val av blommor till respektive kruka. Sen hann vi med en liten sväng med cabben till Ystad för en fika också:) Ljuvligt att låta håret fladdra i den ljumma vinden!
 
Härom dagen for jag runt med kameran i trädgården igen:) Pionen har slagit ut och blommorna är underbart vackra! Får se om jag klipper av någon att ha på bordet imorgon kväll. Växterna bara fortsätter avlösa varandras skönhet i vår trädgård. Underbart att bara gå omkring och njuta!
 
 
Vallmon är också på gång och det blir bara fler och fler blommor för varje år som går:) Minns första året den blommade 2006, då var vi i Frankrike på cabbe/husbilstur med mina föräldrar och svärmor var så snäll och fotograferade den för att jag skulle få se hur vacker den hade varit under blomningen!
 
Imorgon kväll blir det grillafton med goda vänner, tänkte förbereda lite på morgonkvisten. Bland annat måste vi ha någon god dessert, men jag tar kvällen att grunna på vad vi ska fresta med. Om jag inte somnar i soffan till ljudet av fotboll på tv, rena sömnmedlet för mig;)
 
Att njuta på hemmaplan och vara fullkomligt nöjd!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tagit! Hoppas att du får en skön helg. Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Ja, just nu är sommaren så ljuvlig att jag bara skulle vilja trycka på pausknappen ett tag. Den senaste veckan har varit helt magisk och jag njuter av att gå barfota i gräset, gunga i hängmattan och de ljuvliga sommarkvällarna. Ljusa och varma.

    Självklart ska ni hälsa på här när ni är ute och far med cabben i sommar. Ni är alltid välkomna, det vet du. Kom när solrosorna blommar så kan du få ett fång solsken med dig hem. :)

    Sköt o dig och ha en strålande fin helg Suz!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så vackert med pioner! Låter härligt att susa runt i en cabbe, dessa fina dagar!
    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz