torsdag, juli 18, 2013

Härliga sommar!

 
Härliga svenska sommar! Just nu kan man väl mest säga att vi har varannandagsväder ... eller åtminstone inledningsvis. Himlen är jämngrå denna morgon och vi kan bara hoppas att solen vill titta fram. Prognosen sa det, men kan vi lita på den;) Vi hade i varje fall toppenväder igår eftermiddag och kväll - åter en suverän kväll i Sövde amfiteater!
 
Amanda och Agnes gav två helt olika konserter, båda bra på sina skilda sätt. Härliga tjejer med fina människor omkring sig, gjorde bra ifrån sig och gav publiken en helkväll att njuta av. Och det verkade alla verkligen göra.
 
 
Inga bilder är klara än, dottern jobbar idag, men så fort hon har något klart kommer jag dela med mig av hennes bilder här. Tills vidare får ni hålla tillgodo med vad vår trädgård erbjuder just nu - det bästa jag kan få fram just nu. Förlåt om jag blir lite tjatig i bildvalen, men blommorna här hemma omkring är så tacksamma objekt:)
 
 
Till och med Nerium Oleander blommar, trots att den övervintrat hos oss! Härligt:) Gissa om jag är speciellt glad åt detta - en av mina absoluta favoriter, som jag inte kan se mig mätt på när vi varit i Medelhavsländerna.
 
 
Och lavendeln, denna härliga och tacksamma växt! Skulle kunna kanta hela trädgården med plantor:)
 
Idag fortsätter vi njuta semester. Mannen ska till amfiteatern en stund, svärföräldrarna ska besökas idag och lite annat står också på agendan. Men först frukost med mina föräldrar, som övernattat i sin husbil efter gårdagens konsertbesök.
 
Ha en superskön sommardag!

 

6 kommentarer:

  1. Du får dela med hur många blomsterbilder du vill. Det är alltid lika vackert att titta på.Önskar dig många sköna lediga dagar. Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blir nog några till:)
      Och detsamma till dig!
      Kram Suz

      Radera
  2. Hej Suz!
    Härliga trädgårdsbilder från dig! Man kan aldrig visa för många blomsterbilder så här års om du frågar mig. Hoppas det klarnat hos er, solsken sedan i morse hos oss, så nära er!!
    Vilken sommar, vi njuter så av sol och värme och vad den gör med oss alla. Lycka!!
    Kul med konserter, vi såg just en annons om opera på Jordeberga slott i augusti som vi bra gärna skulle velat gå på. Men det får bli en annan sommar så vår Lilleman hinner bli lite större.

    Njut torsdagen!
    Kram Anna
    Ps. Välkommen förbi under sommaren för en fika om du har vägarna förbi! Du har ju min mail!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Jodå, det klarnade upp och blev en härlig sommardag här också:)
      Nu är sommarkonserterna över i Sövde för det här året, men barnevenemanget är kvar - Mojje kommer hit den 4 augusti och han brukar göra stor succé här. Gratis inträde med insamling till BRIS istället, där vårt Byalag skänker lika mycket som publiken. Roligt att kunna göra en god sak också.

      Och tack detsamma! Vi får höras om vi har någon roadtrip på gång, ibland har ni ju vägarna här förbi också:)

      Kram Suz

      Radera
  3. Fina bilder från trädegården!! Åkte från Helsingborg för konserten igår och den infriade alla förväntningar med råge. Grymt bra från båda artisterna och vilken fin konsertplats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och vad roligt att både artister och plats uppskattades i onsdags:) Välkommen åter, vi hoppas på fler fina konsertsomrar!
      Hälsar Suz och amfigruppen

      Radera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz