onsdag, juli 31, 2013

Regnet det bara öser ner!


Jag tror det har regnat hela natten och det fortsätter ösa ner nu på morgonen. Vi hoppas det blir bättre ikväll, när vi ska ha gäster och tänker grilla något gott!

Kikar in lite snabbt och önskar er en fortsatt skön sommar:) Vi kör ett par dagar med lite hemmafix, nyttigheter som också måste göras lite då och då. Men blandar friskt med pauser, det där som man verkligen har möjlighet till då man har semester. Avslutar dagen med att njuta av god mat och ett glas vin och avslutar med ett litet glas mörk, lagrad rom. Passar bra när regnet smattrar mot uterumstaket och mörkret tränger sig på. Och så skönt det är att alldeles strunta i vad som visas på tv!

Några krukor fick nya växter igår. En gångmatta vid dörren i uterummet inhandlades, så vi slipper få in all smuts från barfotafötterna;) Några tidskriftsamlare införskaffades också, så att jag kan få ordning på de tidningar jag bestämde mig för att spara.

Nej, nu ska jag inte fastna vid datorn - har ett par tyger som ska klippas till. Jag har nämligen gett mig in i nya syprojekt! Vi får se hur det går, fortsättning följer. Sen ska jag baka de där sega  hallonrutorna igen, de som jag tipsade om förra veckan. Blir en bra avrundning med en kopp kaffe eller te ikväll.

Ha en skön onsdag!

3 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag, trots regn
    Här börjar det spricka upp
    Måste planera för en utflykt med rastlös son
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som riktigt härlig semester feeling. Ha en trevlig kväll.Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra blandning på semestern. Här kom regnet först ikväll men nu har det klarnat upp igen.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz