torsdag, augusti 01, 2013

Ny månad, fortfarande semester


I tisdags planterade vi lite nyförvärv här hemma, mellan regn- och hagelskurar! Fyndade Mårbackapelargon för endast 39:-, två fick följa med hem. Hann en liten runda med kameran idag, innan solen helt försvann bland de grå molnen.

Men molnen till trots drog jag ut en madrass på trädäcket, placerade mig där med en bok och ... somnade:) Så det blev inte alls något sytt efter lässtunden, som jag egentligen hade tänkt mig. Det gör inget, jag behövde säkert en liten tupplur och jag vill inte ens tänka på vad en trött hjärna kunde ställt till med vid symaskinen. Mindre skönt var det att vakna av regndroppar! Som tur var så kom det inte en hagelskur åtminstone:)

Så skönt det är med sådana här dagar. Vi tar dagen som den kommer, får undan lite tvätt, mannen drog igång stora fönsterputsardagen igår medan jag fixade mat till kvällens besök av goda vänner. Kunna sitta lugnt på kvällen och bara njuta av tillvaron tillsammans, ta en promenad genom byn både till badplatsen och hamnen. Och ikväll har vi grillat en av familjens favoriter - kamben med Leilas glace, mums!

Skönt med lite fixardagar, men imorgon blir det roadtrip med mannen min och cabben. Vi hoppas på lite mer sol och ska man tro väderprognosen alldeles nyss så blir det så. Det bär iväg norrut och tanken är lunch i Höganäs, förhoppningsvis något solrosfält på vägen dit eller hem och sen får vi se vad vi hinner med och känner för. Precis så som en roadtrip ska vara. Kameran ska med, så jag hoppas fånga några små ögonblick av dagen.

Tänk att det redan är augusti! Ha en fin fredag<3

1 kommentar:

  1. LJuvligheter!

    Det låter så skönt att sussa lite ute. Jag somnade på bryggan när jag var hos mina föräldrar. Så gott och skönt det var ;)

    Älskar att ta dagen som den kommer. Och ja, roadtrips vet du vad känner för. Skulle också vilja ha cab ;-)

    Hoppas du tar med kameran - er trip låter härligt Suz!

    Trevlig helg

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz