lördag, augusti 10, 2013

Värdefulla stunder

 
Vakna ganska tidigt och röra ihop Malins bästa bröd, så började min lördag. Kröp ner i sängen igen och läste en stund. Sen hade vi turen att hinna med frukost ute i solen på trädäcket, men nu regnar det. Men jag tror vi överlever! Sannerligen ... har nog aldrig ätit så många utefrukostar som denna sommar:)
Härligt att få ha de här stunderna, familjen samlad vid en måltid och lite skönt småprat. Det blev det åtminstone idag, ska villigt erkänna att ibland skruvas volymen upp en aning och alla är inte helt överens. Livet, eller hur? Allting är inte guld och gröna skogar varje dag och i en familj, liten eller stor, är vi inte alltid helt på samma våglängd eller ens på samma planet ibland! Huvudsaken är ändå att vi tar oss tid att lyssna på varandra, försöker förstå, fostra eller diskutera. Ibland får det ett fantastiskt resultat och ibland behövs det "vapenvila" en stund.
 
Livet, eller hur?

 
Igår kväll hade vi också ytterligare tur med en fantastiskt skön, sen kväll under stjärnhimmeln tillsammans med goda vänner, god mat och massor av skratt men också allvar. Samtal om hur snabbt livet kan ändras, att inte hänga upp sig på bagateller och tycka att man ständigt har en evinnerlig otur. Plötsligt kan din tur vända och det blir ett livsavgörande ögonblick. Strunt i lottovinsterna som uteblir, vi lever här och nu och ska banne mig ta vara på varenda sekund! Men att ta vara på tiden behöver för den skull inte innebära ett ständigt jagande på aktiviteter. Det kan handla om något så enkelt som att bara tänka på att göra det du vill, inte vad andra förväntar sig eller vad du tror förväntas av dig.
Tack vänner, för en härlig kväll!
 
Nu tror jag bestämt att jag drar mig till sybordet igen, det fortsätter smattra på uterumstaket och familjen hänger vid sina datorer. Ibland behöver vi en regnig dag också. Stilla behovet av att surfa runt lite, uppdatera sig och kanske hitta lite inspiration. Tror nog att jag ska ta en sväng inom hos alla mina favoritbloggar också, kanske lämna ett litet avtryck eftersom jag inte tagit mig tid till detta när solen har varit en sån kär vän!
 
Önskar er alla en härligt, skön lördag!

3 kommentarer:

  1. Men visst har det varit en härlig sommar en sommar vi kan leva på hela hösten tror jag!

    Tack för dina snälla ord hos mig! Jag hade gärna kommit till dig och haft en visning om vi bott lite närmare varandra...
    Ledsen jag inte svarat på ditt mail men idag när jag såg ditt meddelande slog det mig att jag får nog variera citatet så jag ska kika in och se vad mer du har att erbjuda!

    KRam

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Nu är det söndag och jag läser om din underbara lördag, precis som vi ser jag att du haft det alldeles underbart! Receptet på brödet var jag tvungen att kolla upp och ska baka det imorgon till barnen och mig som fortfarande är lediga. Och det där med familjen på samma våglängd, eller planet eller värld, ja det är underbart bara att ta emot och att ge, och ha förståelse för att i bland vill man bara få vara i fred i sin bubbla.
    Tänkte på dig häromdagen när vi av en slump passerade genom Sövde och såg amfieteatern, nästa sommar får det nog bli ett besök i den när det är föreställning.

    Många kramar till dig fina vän

    Nettan

    SvaraRadera
  3. Vilken fin sommar du och familjen har haft Suz och tänk så många sköna stunder ni har att tänka tillbaka på i vinter när snön yr utanför husknuten. De där sköna sommarkvällarna och alla måltider ni ätit utomhus. Fina stunder.

    Och visst är det vackert det där med familjeliv. Att få lov att tycka olika och vara olika och att bli respekterad och älskad för det. Och vara trygg i det. Ni tar hand om varandra så fint i er familj Suz.

    Kram och tack för kloka och värmande ord♥

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz