måndag, oktober 07, 2013

Höstgarderob

Bild från tumblr.com

Fortsätter på gårdagens ämne och ägnar en stund till åt garderobsfunderingar och klädval. Jag har alltid gillat kläder, men shoppingintresset har svalnat betydligt.

Häromdagen bytte en del kläder plats i min garderob. Det mer höstlika fick komma fram ur lådorna och sommarkläderna fick åka ner i dem. Lite vemodigt, men det var verkligen hög tid för nu krävs det lite varmare plagg. Nu har de ju i och för sig utlovat brittsommar den här veckan, men vi får väl se. Lager på lager är ett säkert kort och morgnarna är ju lite småsvala nu.

Tyvärr har jag ingen av tröjorna på bilden, men hade gärna haft! Härliga mönster och mjuka färger som alltid är rätt när vädret kräver mysig tjocktröja. Det finns, som tur är, ett par andra härliga tröjor som jag har fyndat tidigare säsonger. Det går ingen nöd på mig på den fronten.

Men övriga garderoben blev lite si så där. Jag hade rensat rätt tufft när jag städade undan höst- och vinterkläderna i våras och det hade jag glömt bort. Så lite tomt är det ... faktiskt. Några nya toppar och kanske en klänning eller tunika hade inte varit fel. Och så ett par klassiska svarta pumps. Inte för hög och smal klack, men heller inte klumpig. Ska vara snygg, men ändå rimlig att gå i. Är i stort behov av dem på lördag!

Och ett par fungerande byxor. De svarta från förra säsongen har krympt, måste vara fukt i garderoben ;) ... nja, ska sanningen fram så var det faktiskt så att de inhandlades ganska tighta eftersom biträdet i butiken intygade dyrt och heligt att de kom att töja sig jäääättemyyyycket. Jovisst, de har töjt sig - not! Enda möjligheten att ha dem på sig är då jag vet att jag bara kommer att stå och gå och troligen inte äta något. Då kan vi väl vara helt överens om att det är ett par icke fungerande byxor?

Men jag avskyr ju att köpa byxor, det finns aldrig några snygga som passar mig. De är alltid för smala och tighta och trånga både här och där, hittar mycket sällan några som sitter riktigt snyggt. Så jag förtränger alltid det här lilla i-landsproblemet, trots att jag trivs så bra i byxor egentligen. Och det finns snygga stövletter och boots från förra säsongen att använda till ... hm.
 
Det är ju bara att inse, jag är ingen modell;)

1 kommentar:

  1. Strunta i byxor och använd klänning istället, vackrare och skönare!

    Har också städat hårt i garderoben och inser att jag inte heller har så mycket att välja på!
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz